ProduPress scoort tijdens 96ste autosalon

Communication / News

autowereldDe websites van AutoGids, AutoWereld en Le Moniteur Automobile doen het goed tijdens het autosalon, beter zelfs dan vorig jaar. Dat blijkt uit het toegenomen aantal bezoekers in vergelijking met vorige autosalons. Tijdens de eerste week van het salon mocht ProduPress op hun websites bijna 700.000 bezoekers verwelkomen, of 21 procent meer dan tijdens dezelfde week van het autosalon van 2017, en zelfs 58 procent meer dan tijdens dezelfde week in 2016. Het hoogtepunt qua pageviews van deze eerste salonweek werd bereikt op zondag 14 januari, met 407.106 pageviews in één dag tijd.
Al vele jaren zijn AutoGids, AutoWereld en Le Moniteur Automobile een referentie voor de vele kopers van een nieuwe auto die het autosalon afwachten om te beslissen en de beste deal te kunnen sluiten. De magazines en websites van ProduPress zijn voor hen onmisbare tools geworden om een dergelijke aankoop goed voor te bereiden.  De sites versterken daarbij duidelijk de magazines door kopers een interactief en intuïtief luik aan te bieden dat hen helpt in de zoektocht naar de nieuwe auto die het beste bij hun wensen aansluit.  Zo hebben sinds december in totaal 27 merken hun folders met salonaanbiedingen aan ProduPress bezorgd, die vervolgens op de site werden gepubliceerd en kopers helpen om de verschillende aanbiedingen en kortingen te vergelijken.
Op die manier kunnen kopers alle aanbiedingen en kortingen terugvinden van de merken waarin ze geïnteresseerd zijn. Bovendien kunnen ze via de site ook een virtueel bezoek brengen aan het salon, bij sommige auto’s is het zelfs mogelijk een kijkje te nemen in het interieur alsof je zelf achter het stuur zit. En dankzij het interactieve plan hebben kopers in amper enkele muisklikken ook toegang tot alle tests en vergelijkende tests die AutoGids, AutoWereld en Le Moniteur Automobile rond het gekozen merk gepubliceerd heeft.