Promobutler.be en Solden.be bundelen krachten

Promobutler

Marketing / News / Retail

PromobutlerPromobutler.be en Solden.be bundelen vanaf 1 juni 2017 hun krachten door een langetermijnsamenwerking aan te gaan. PromoButler, de marktleider in België op het gebied van online (reclame)folders, gaat in zee met deal community Solden.be.

Het afgelopen jaar groeide Promobutler met meer dan 50% en in het eerste kwartaal van 2017 was er opnieuw een groei van meer dan 75% tegenover datzelfde kwartaal in 2016. Dit laat zich ook zien in de financiële cijfers. Vorig jaar werd er een winst na belastingen neergelegd van meer dan 350.000 euro, en dit met acht personeelsleden. Promobutler CEO Mark Lens over zijn groeiambities “Niets meer en niets minder dan Europees marktleider worden met ons eigen platform of het in licentie geven van ons platform (SAAS). Naast het uitrollen van Promobutler in 16 landen het komende jaar, kiezen we tevens voor strategische lange termijn partnerships om onze positie op de markten waarin we al actief zijn verder te versterken. Met Solden.be hebben we zo een partner. Niet alleen zijn we beiden marktleider in ons eigen segment, maar ook de mindsets van beide bedrijven sluiten zeer dicht bij mekaar aan.Solden.be is reeds actief in 15 landen en we kunnen gebruik maken van hun expertise om versneld uit te rollen”

PromoButler ontvangt maandelijks meer dan drie miljoen bezoekers die hun boodschappenlijstje online voorbereiden. Op het PromoButler platform kunnen deze gebruikers binnenkort ook exclusieve kortingsbonnen en kortingscodes voor webwinkels vinden. Het gezamenlijke doel met Solden.be is een platform met het meest complete aanbod voor online shoppers met promoties uit huis-aan-huis folders, maar nu ook kortingscodes van webshops. De twee platformen vertonen veel overeenkomsten met elkaar met elk hun eigen doelgroep. Waar PromoButler zich richt op offline aanbiedingen van supermarkten en bouwmarkten, focust Solden.be zich meer op webshops, zoals Albelli, Coolblue en Zalando. Managing partner Patricia Verbovsek over de samenwerking: “Of het nu om kleding gaat, doe het zelf, elektronica of om de nieuwste supermarktaanbiedingen. Alles zal binnenkort op één platform te vinden zijn. Dat we dit alles relevant onder de aandacht zullen brengen, zal de zoektocht naar de juiste producten en diensten opmerkelijk verkleinen.

Solden.be was voorheen enkel een online overzicht van kortingen. CEO Domingo Karsten: “Met deze samenwerking zullen de beste kortingen van ons platform nog beter over het internet verspreid worden zodat meer mensen kunnen profiteren.