De afgelopen maanden heeft het ecosysteem Propaganda/BeContent samen met de Carrefour-teams hard gewerkt aan het nieuwe Carrefour Food Content-platform. Ook het bestaande en succesvolle ‘Simply you’-magazine kreeg een volledige make-over en wordt vanaf nu, in lijn met de nieuwe uitgetekende strategie, ‘Carrefour Food Magazine’. De klemtoon ligt meer dan ooit op gezonde en duurzame voeding.
#foodacter
De nieuwe contentmarketingstrategie maakt deel uit van het “Act For Food”-programma, een reeks initiatieven gericht op de voedseltransitie waarbij Carrefour zich inzet om zijn klanten concrete acties aan te bieden om beter te eten. In het nieuwe platform en magazine wordt deze overkoepelende strategie vertaald naar het “foodacter”-concept. Iedereen die actief deelneemt aan het ‘beter eten’ doel: lokale producenten die zich inzetten voor authentieke en duurzame productie, medewerkers die gezonde, smaakvolle en milieuvriendelijke producten selecteren, journalisten die checken of de concrete acties van Carrefour echt wel kloppen, klanten die beslissen om gezondere eetgewoonten aan te nemen, enzovoort… zijn op die manier allemaal “foodacter”. Het doel is om een menselijke en concrete visie te geven aan alle actoren in de voedseltransitie.
Magazine
Het Carrefour Food Magazine krijgt een hogere frequentie, namelijk 10 keer per jaar, die toelaat om nog nauwer betrokken te zijn met de klanten en heeft de ambitie om het dagelijkse leven aangenamer te maken met inspirerende en makkelijke recepten met vooral gezonde ingrediënten. De recepten spelen in op consumententrends zoals flexitarisme en vegetarisme, maar zijn daarnaast ook respectvol voor het milieu en helpen in de strijd tegen voedselverspilling. Elke editie van 68 pagina’s kreeg ook een nieuw bondig, praktisch en toegankelijk formaat dat nog beter in de hand ligt en dat klanten inspireert om elke dag opnieuw vooral gezond te eten.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]