Propaganda loopt met blauwe botjes voor Istoir

Crea / News

‘When history becomes home’. Dat is de baseline van Istoir, een nieuwe speler in de vastgoedmarkt die erfgoed renoveert tot hedendaagse woonunits. Om de naamsbekendheid van Istoir te vergroten, stelde Propaganda hen voor om een kortverhaal te schrijven. 

“Van de ideale match tussen ons idee en hun merk en waarden hoefden we hen niet te overtuigen. Geen extra pitch nodig deze keer,” vertelt Siel Raes, project manager bij Propaganda.

“Dus zochten we een literair auteur die het verhaal zou schrijven,” zegt collega Sébastien Perquy. “Die vonden we in Dirk Van Boxem. Plaats van het gebeuren voor het verhaal is Istoirs eerste erfgoedproject: de grondige renovatie van het neoclassistische kasteel Potuit in Sint-Amandsberg, niet ver van Gent. Net zoals de te verbouwen panden wilden we dat het verhaal ziel, geschiedenis en karakter uitstraalde. Dirk schreef de spannende story ‘De geruisloze terugkeer van Boris’, gelinkt aan het kasteel en doorspekt met historische weetjes. No spoilers!”

Anina Breugelmans, teamleader bij Propaganda: “We publiceerden het kortverhaal in het najaar, net na het boekenfestival in Antwerpen. Facebookers en Instagrammers konden het verhaal volgen in de stories en de feed van de socialmediakanalen. Dat gebeurde in zeven delen. Het verhaal zetten we kracht bij met beelden die we op de site hebben gefilmd. Natuurlijk bouwden we de spanning op met een ontknoping in het laatste stukje.”

En hoe brachten ze dit aan de m/v/x? “In samenwerking met de auteur maakten we een teasercampagne. Die deelden we, net als het kortverhaal zelf, zowel organisch als via ads op Facebook en Instagram. De partners en klanten van Istoir brachten we op de hoogte via de nieuwsbrief en het blogartikel op Istoir.be. De medewerkers kregen een interne mail en een kant-en-klaar bericht dat ze konden delen via hun persoonlijke socialmedia accounts,” besluit Siel Raes.