Prophets bespaart MIVB-reizigers miljoenen clicks

Crea / News

pr_mobile_nlWil je de dag van vandaag een betere reizigerservaring creëren? Dan kan je niet meer zonder digitale tools. Prophets begeleidt de MIVB dan ook bij de digitalisering van haar diensten. Een eerstvolgende halte in die grondige transformatie is de vernieuwing van de MIVB-site, die door een slimmere user experience met mínder clicks een pak efficiënter is.

Met meer dan 4 miljoen unieke gebruikers per jaar en 37 miljoen page views is mivb.be één van de drukst bezochte sites van ons land. Prophets onderzocht hoe ze de site nog gebruiksvriendelijker en efficiënter konden maken.

Hun onderzoek wees uit dat het merendeel van de bezoekers de routeplanner of de tijdstabellen consulteert. Net die twee functies waren 2 clicks te ver weg. Prophets zette ze meteen op de homepage, en zorgde voor een betere UX en aantrekkelijker design.

« Dat de miljoenen gebruikers minder clicks nodig hebben om hun route te bekijken, of hun tijdstabel te raadplegen, lijkt een detail. Maar dat is het niet, » vertelt Hannelore Van Buyten, account leader bij Prophets. « Reizigers winnen niet alleen tijd. Miljoenen clicks betekent minder page loads, en dus ook een energiebesparing. »

De vernieuwde site van MIVB wil reizigers in real time informeren over de actuele toestand van het netwerk, en optimaal begeleiden tijdens hun traject van A naar B. En dat lukt alleen met een site die even mobiel is als haar gebruikers. Maar ook met betere zoekmodules, snellere communicatie over storingen in het netwerk en een nieuwe look-en-feel.

Voor het design, user experience en CSS werkte MIVB samen met Prophets, dat mee de digitale visie en strategie van MIVB bepaalt en bewaakt. De vernieuwing van de website is een volgende stap in het digitaliseringsproces van de MIVB-diensten en volgt op de lancering van het Open Data-portaal, het aanbieden van WIFI in de metro- en premetro-stations en Go Easy, het online oplaadstation voor vervoersbewijzen.