Prophets en Audi doen ceo’s hun bedrijf vergeten

Communication / News

audiDe lancering van de Audi A8 ging gepaard met een gewaagd statement van het Duitse luxemerk: “Vergeet de wagen. Audi is meer.” Bent u ceo? Dan kreeg u van Audi misschien wel een gepersonaliseerd boek per koerier, waarop staat dat u uw bedrijf moet vergeten. Een wel opmerkelijke strategie van Prophets. Hiermee wil het bureau de top van het Belgische bedrijfsleven duidelijk maken dat Audi meer dan ooit staat voor ‘Vorsprung durch Technik’.

audiIn de direct mail roept Audi 200 Belgische ceo’s en topmanagers op om hun visie te delen over ingrijpende technologische innovaties, die niet alleen de wagen maar de hele maatschappij veranderen. Alle discussies worden door Audi persoonlijk teruggekoppeld naar de geïnterviewde experts en de deelnemende ceo’s. De drie interviews met visionaire denkers roepen in het boek op om de stad, de vijf zintuigen  en … de ceo zelf te vergeten. Het laatste interview met expert Devin Fidler poneert zelfs dat de CEO vervangen zal worden. Robots zullen slimme netwerken van experts samenstellen om belangrijke beslissingen te nemen. Een boude bewering, als je weet dat de mailing net gericht is naar deze doelgroep. De visionaire denkers werden opgespoord in de meest prestigieuze instellingen in hun vakgebied. Ze werden geïnterviewd in samenwerking met Mediafin. Niet de nieuwe Audi A8, maar wel de inspirerende content over intelligente technologie staat centraal in het boek. Een logische en consequente, maar vrij radicale keuze van Audi.

« We wilden het model, hoe prachtig ook, overstijgen met een statement van Audi, » aldus Frédéric Hurchon, marketing & communication manager van Audi. « De Audi A8 is een grote stap voorwaarts. Op het vlak van intelligente technologieën is hij toonaangevend voor de volgende Audi-modellen die in 2018 gelanceerd worden. » De direct mail maakt deel uit van de Audi A8-campagne met televisiespot, out of home en print advertising, bannering en social media. Gelijktijdig loopt een native campagne in samenwerking met De Tijd en L’Echo.