Proximus en Silk zeggen bye bye tegen scams

Crea / News

In een wereld waarin online fraude steeds geavanceerder wordt, wil nationale provider Proximus de magie van het internet beschermen en nog actiever optreden tegen digitale oplichterij. Momenteel onderschept het bedrijf al maandelijks 15 miljoen frauduleuze berichten. Om deze inzet te benadrukken, creëerde SILK een opvallende campagne waarin een hoofdpersonage wordt achtervolgd door online fraudeurs. Het verhaal kent gelukkig een positieve wending, met een hoopvolle boodschap: “Voor een veilige online wereld.

Deze visueel opvallende campagne, geregisseerd door Koen Mortier, maakt gebruik van de metafoor van een achtervolging om de urgentie van de situatie duidelijk te maken. De hoofdrolspeler wordt achtervolgd door een "Win!OneMillion!" bericht, een symbool voor de cyberdreigingen waarmee we dagelijks worden geconfronteerd.

Het internet biedt oneindig veel mogelijkheden. Het is de missie van Proximus om dat zo te houden en een veilige online wereld voor iedereen te garanderen. Met deze campagne wil de provider daarom het bewustzijn rondom online veiligheid vergroten. Fraudeurs worden steeds creatiever in hun methoden, variërend van phishing-mails tot valse sms-berichten. Om zowel klanten als niet-klanten te beschermen, heeft Proximus een digitaal platform ontwikkeld met praktische tips en tools om internetgebruikers te wapenen. Zo kan iedereen blijven profiteren van de mogelijkheden van het internet, zonder zich te laten weerhouden door de gevaren. De video ging vandaag live en wordt volgende week gevolgd door de lancering van het platform.

"Bij Proximus nemen we cyberveiligheid zeer serieus," zegt Aurélie Denayer van Proximus. "We investeren continu in de beveiliging van ons netwerk en ontwikkelen oplossingen om cybercriminelen altijd een stap voor te blijven. Maar veiligheid is een gedeelde verantwoordelijkheid. Met deze campagne willen we onze klanten en alle internetgebruikers informeren en hen de middelen geven om zichzelf beter te beschermen."

Voor meer informatie over de campagne en concrete tips voor online veiligheid, ga naar proximus.be/onlineveiligheid

Credits:

 

Client : Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Manoëlle Ballaux, Manon Faingnaert, Julie Vanbelle, Perrine De Keyzer, Maryève Charlier

Lead Agency: AKQA Brussels 

CD: Peter Ampe & Antoinette Ribas

Client Service Director: Catherine De Block 

Account Director: Audrey Semal 

Account Manager: Roozbeh Ahmadi

Account Executive: Naomi Reynaerts, Mathieu Van Overbeke

Strategy Director: Jonathan Detavernier

Creation: Yana Gestels & David Magnus

AD: Yana Gestels & Koen Mortier

Copy FR: David Magnus

Copy NL: Jef Leysen

Production lead: Olivia Naudts, Myriam Maes

RTV Producer: Marie Libouton 

Sound Engineer: Famousgrey Productions - Mathieu Savenay, Eli Sundermann

Online editor: Gilles Desplanque

Digital Strategy Lead: Wies Dickens

Junior Digital Strategist: Emma Biver

Social creatives: Raphael Allegro, Louis Bonus, Julie Zegers, Florentien Duquet, Laureen Delbauche, Louana Fancello

Social producers: Raphael Allegro, Maxine Heylands, Charline Laurent, Thomas Devolder
​Social Lead: 
Evelien Peeters

Design Lead: Sacha Lempereur

Media: EssenceMediacom (as part of SILK)

Communication Planner: Thomas Jossa

Campaign Analyst: Alexandre Montiel

Performance Strategist: Julie Mathieu

Client Operations: Claudio Bongiovi

Video Specialist: Pascal Vanderlinden

Programmatic & Direct Buying Lead: Daphne Vandenberghe

Programmatic & Direct Buying Specialist: Widade Aoulad

Social Campaign Specialist: Dominika Smetek

Film Production Company: Czar

Director: Koen Mortier

DOP: Menno Mans

Executive Producer: Eurydice Gysel

Producer: Lander Engels

Post-producer: Bieke De Keersmaecker

Editor: Manu Van Hove, Olivier Lambrechts

Postproduction: Flow

Music composition: Guy Van Nueten