In een wereld waarin online fraude steeds geavanceerder wordt, wil nationale provider Proximus de magie van het internet beschermen en nog actiever optreden tegen digitale oplichterij. Momenteel onderschept het bedrijf al maandelijks 15 miljoen frauduleuze berichten. Om deze inzet te benadrukken, creëerde SILK een opvallende campagne waarin een hoofdpersonage wordt achtervolgd door online fraudeurs. Het verhaal kent gelukkig een positieve wending, met een hoopvolle boodschap: “Voor een veilige online wereld.”
Deze visueel opvallende campagne, geregisseerd door Koen Mortier, maakt gebruik van de metafoor van een achtervolging om de urgentie van de situatie duidelijk te maken. De hoofdrolspeler wordt achtervolgd door een "Win!OneMillion!" bericht, een symbool voor de cyberdreigingen waarmee we dagelijks worden geconfronteerd.
Het internet biedt oneindig veel mogelijkheden. Het is de missie van Proximus om dat zo te houden en een veilige online wereld voor iedereen te garanderen. Met deze campagne wil de provider daarom het bewustzijn rondom online veiligheid vergroten. Fraudeurs worden steeds creatiever in hun methoden, variërend van phishing-mails tot valse sms-berichten. Om zowel klanten als niet-klanten te beschermen, heeft Proximus een digitaal platform ontwikkeld met praktische tips en tools om internetgebruikers te wapenen. Zo kan iedereen blijven profiteren van de mogelijkheden van het internet, zonder zich te laten weerhouden door de gevaren. De video ging vandaag live en wordt volgende week gevolgd door de lancering van het platform.
"Bij Proximus nemen we cyberveiligheid zeer serieus," zegt Aurélie Denayer van Proximus. "We investeren continu in de beveiliging van ons netwerk en ontwikkelen oplossingen om cybercriminelen altijd een stap voor te blijven. Maar veiligheid is een gedeelde verantwoordelijkheid. Met deze campagne willen we onze klanten en alle internetgebruikers informeren en hen de middelen geven om zichzelf beter te beschermen."
Voor meer informatie over de campagne en concrete tips voor online veiligheid, ga naar proximus.be/onlineveiligheid.
Credits:
Client : Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Manoëlle Ballaux, Manon Faingnaert, Julie Vanbelle, Perrine De Keyzer, Maryève Charlier
Lead Agency: AKQA Brussels
CD: Peter Ampe & Antoinette Ribas
Client Service Director: Catherine De Block
Account Director: Audrey Semal
Account Manager: Roozbeh Ahmadi
Account Executive: Naomi Reynaerts, Mathieu Van Overbeke
Strategy Director: Jonathan Detavernier
Creation: Yana Gestels & David Magnus
AD: Yana Gestels & Koen Mortier
Copy FR: David Magnus
Copy NL: Jef Leysen
Production lead: Olivia Naudts, Myriam Maes
RTV Producer: Marie Libouton
Sound Engineer: Famousgrey Productions - Mathieu Savenay, Eli Sundermann
Online editor: Gilles Desplanque
Digital Strategy Lead: Wies Dickens
Junior Digital Strategist: Emma Biver
Social creatives: Raphael Allegro, Louis Bonus, Julie Zegers, Florentien Duquet, Laureen Delbauche, Louana Fancello
Social producers: Raphael Allegro, Maxine Heylands, Charline Laurent, Thomas Devolder
Social Lead: Evelien Peeters
Design Lead: Sacha Lempereur
Media: EssenceMediacom (as part of SILK)
Communication Planner: Thomas Jossa
Campaign Analyst: Alexandre Montiel
Performance Strategist: Julie Mathieu
Client Operations: Claudio Bongiovi
Video Specialist: Pascal Vanderlinden
Programmatic & Direct Buying Lead: Daphne Vandenberghe
Programmatic & Direct Buying Specialist: Widade Aoulad
Social Campaign Specialist: Dominika Smetek
Film Production Company: Czar
Director: Koen Mortier
DOP: Menno Mans
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Lander Engels
Post-producer: Bieke De Keersmaecker
Editor: Manu Van Hove, Olivier Lambrechts
Postproduction: Flow
Music composition: Guy Van Nueten