Proximus lanceert Fiber Hyper Run in de metaverse

Innovation / Marketing / News

België telt meer dan 5 miljoen gamers verspreid over alle leeftijdscategorieën en genders. De gaming community is een enorm gegeerde doelgroep voor marketeers en dat is ook Proximus niet ontgaan. Om zijn fiber-aanbod extra in de verf te zetten, bedacht Proximus een metaverse-ervaring voor gamers op zoek naar de snelste internetverbinding.

“Gamers zijn een belangrijke doelgroep voor ons omdat ze op zoek zijn naar de snelste en stabielste verbinding voor de ultieme game-ervaring,” zegt Performance Campaign & Innovation Lead bij Proximus Tim Colman. “Een behoefte waar we met de uitrol van ons glasvezelnetwerk perfect op inspelen.” Maar hoe trek je de aandacht van gamers? “Door binnen te treden in de virtuele omgeving waarin ze dagelijks gamen. Samen met onze partner Adshot bouwden we een Proximus-branded Fiber Hyper Run in het spel Fortnite. Onze eerste campagne in de metaverse.”

Fortnite is één van de grootste games van het land en is daarnaast ook erg toegankelijk: het is gratis en je kunt het op bijna alle platformen en devices spelen. De Hyper Runs in het spel zijn ook behoorlijk populair. Het doel is om zo snel mogelijk door een virtuele wereld met verschillende niveaus en obstakels te navigeren. De Proximus Fiber Hyper Run is daarin niet anders, alleen zal je in deze Hyper Run ook Proximus-billboards zien.

Met deze campagne wilt Proximus voornamelijk awareness creëren rond fiber in de Belgische gaming community. Om gamers te engageren het spel te spelen, organiseert Proximus drie toernooien met verschillende prijzen waaronder een PlayStation 5. Spelers kunnen deelnemen door hun behaalde tijd te uploaden op de Fiber Hyper Run website. Om de toernooien te promoten werkt Proximus samen met enkele bekende gaming influencers die content maken op hun eigen Twitch- en TikTok-accounts. 

Wil je graag zelf de Proximus Fiber Hyper Run spelen? Gebruik de island code 7301-7214-9471 in Fortnite. 

Credits

Client: Proximus
Contacts: Tim Colman, Yordi Chabot, Maxime Dekempeneer, Tijs Verthé
Agency: Adshot
Contacts: Laurens Janssens, Glenn Verlinden, Stephan Celis