Proximus test gesponsorde mobiele data

My Apps Space

Innovation / Media / News

My Apps SpaceMobiel datagebruik in België steeg in de eerste drie kwartalen van 2016 met 27% ten opzichte van dezelfde periode in 2015. Tegelijk blijkt een grote meerderheid smartphonebezitters zuinig om te gaan met het gebruik van apps, om een oplopende datafactuur te vermijden. Proximus biedt providers van apps nu een omgeving aan waarin hun app niet alleen een hogere zichtbaarheid geniet, maar waarbij de eindgebruiker ook ongelimiteerd deze apps kan gebruiken zonder gevolgen voor zijn factuur: met de My Apps Space betaalt de adverteerder voor het mobieledatagebruik van de gebruiker, die diens app raadpleegt. Dit garandeert het merk meer installaties van zijn app en een hoger gebruik.

Dit genereert een win-winsituatie voor zowel het merk als de eindgebruiker, zegt Proximus: "Deze laatste kan nieuwe apps ontdekken en aanbevelen zonder dat zijn rekening stijgt, terwijl de sponsor nieuwe gebruikers kan aantrekken via een kanaal dat complementair is aan de bestaande advertentiekanalen. Bovendien garandeert dit een ononderbroken en uitgebreidere gebruikerservaring, doordat de consument niet meer hoeft te kiezen tussen Wi-Fi of mobiel internet. Met de My Apps Space zal de Proximus-klant over een omgeving beschikken waarbinnen hij nieuwe apps kan ontdekken, maar ook bestaande apps zorgeloos zal kunnen gebruiken." My Apps Space is momenteel enkel beschikbaar voor Android, de versie voor iOS komt binnen zes maanden.

De eerste adverteerders zijn Delhaize, BNP Paribas Fortis, StepStone, ING, Luminus en de MIVB.

Proximus