Proximus heeft een overeenkomst gesloten met Stingray Digital Group Inc., aanbieder van multiplatform muziekdiensten en digitale ervaringen voor betaaltelevisieoperatoren, om een nagelnieuwe muziekzender op de Belgische markt te lanceren. Proximus en Stingray, een Canadees bedrijf met klanten in 156 landen en meer dan 400 miljoen gezinnen die elke dag van hun diensten gebruik maken, hebben vandaag de lancering aangekondigd van Stingray Hits, een muziekvideozender die het beste van de pop-, poprock- en dancehits verzamelt.
Vanaf morgen 22 februari zullen de 1,5 miljoen abonnees van Proximus TV kennismaken met Stingray Hits, een nagelnieuwe muziekvideozender. Stingray Hits biedt een programmering van muziekvideo's van lokale en internationale sterren van het moment, onder wie artiesten als Dimitri Vegas & Like Mike, Emma Bale, Fréro Delavega, Kendji Girac, Black M, Indila, Maître Gims, Adele, Coldplay, Bruno Mars, Calvin Harris, Beyoncé, Taylor Swift, enz. Actuele muziekvideo's zullen worden gecombineerd met een dosis favorieten die de voorbije 20 jaar het mooie weer hebben gemaakt.
De content van Stingray Hits zal afkomstig zijn van alle grote labels en de meeste onafhankelijke platenmaatschappijen, met zo'n 30% lokale content en 70% internationale content. De zender zal worden opgenomen in het basispakket van Proximus TV en in twee versies worden aangeboden: Nederlands (kanaal 170) en Frans (kanaal 171).
De lancering van Stingray Hits is nog maar de eerste stap in het partnerschap dat de beide ondernemingen vandaag hebben aangekondigd en beantwoordt geheel aan de doelstelling van Proximus om zijn klanten te bieden waar ze naar op zoek zijn. Dankzij de wereldwijde expertise van Stingray zal Proximus zijn muziekfans nog meer kunnen verrassen en verwennen. Via de twee Stingray Hits-kanalen (een Nederlandstalig en een Franstalig) zal Proximus ook onderzoeken hoe het zijn muziekpartnerschappen kan activeren en promoten. Zo zullen de Proximus TV-klanten bijvoorbeeld op 27 maart live het exclusieve AB-concert van 'Clouseau30' kunnen volgen op het Nederlandstalige kanaal van Stingray Hits.
« Bij Stingray willen we onze liefde voor en kennis van muziek aanwenden om diensten te creëren die afgestemd zijn op de markten in de hele wereld, » aldus Mathieu Péloquin, senior vice-president, marketing and communications van Stingray. « Stingray Hits wil als zender het breedst mogelijke publiek aanspreken: van tieners en millennials tot oudere volwassenen die met de trends mee willen zijn. De primeur van Stingray Hits op ProximusTV in België is de perfecte showcase van onze capaciteit om content aan te passen op basis van lokale smaken, trends, en muziekscenes. »
Guillaume Boutin, chief consumer market officer van Proximus: « We zijn sinds jaren een trotse partner van de meest tot de verbeelding sprekende muziekevenementen en festivals. Met de lancering van Stingray Hits, dat op Proximus TV beschikbaar is voor al onze tv-klanten, bieden we muziekliefhebbers een nieuwe manier om hun passie te beleven. Als nationale operator zijn we blij dat we onze Belgische muziek scene, die in de programmering van de zender een speciale aandacht zal krijgen, kunnen steunen. »