Proximus zet in op duaal leren

Communication / News

Dit jaar besliste ook Proximus om mee te stappen in Duaal Digitaal. De telecomoperator biedt vier studenten de kans om de kneepjes van digitale marketing te leren in een echte bedrijfscontext.

“We geloven dat duaal leren ook in het hoger onderwijs een grote meerwaarde heeft. De studenten leren zo niet enkel de theorie, maar weten meteen ook hoe het er in een bedrijf echt aan toe gaat. Hier als bedrijf in meestappen zien wij ook als onze verantwoordelijkheid naar de maatschappij toe,” aldus Hilde Vervaele-Breugelmans, learning & development consultant bij Proximus.

Ook Ilse Vandevyvere, director digital & 121 customer journeys bij Proximus kijkt er alvast naar uit: “Praktijkervaring is in digitale marketing enorm belangrijk. Wij zijn dan ook blij om de studenten van duaal digitaal die kans te kunnen bieden en zo klaar te stomen voor wat er na de studies komt. Dit traject is perfect om studenten de levenslang leren mindset mee te geven en ook voor ons, als bedrijf, te blijven leren en meegroeien met de nieuwste trends.”

Raphael Nolens, oprichter van Duaal Digitaal, is opgetogen: “Dat bedrijven als Proximus nu meestappen als corporate partner in onderwijs innovatie maakt ons blij. Levenslang leren stimuleren, werkgevers en onderwijs dichter bij elkaar brengen is immers onze missie.”

Duaal digitaal?

Duaal leren kennen we vooral van het middelbaar onderwijs in de meer technische richtingen, waarbij de student een groot deel van het schooljaar het vak op de werkvloer leert. Duaal Digitaal startte vorig jaar een proefproject op (in samenwerking met ESF en Onderwijs Vlaanderen) om dit concept door te trekken naar het hoger onderwijs, specifiek voor twee opleidingen rond digitale marketing.

Zo stapten 52 studenten digitale marketing van EHSAL Management School en de Karel de Grote Hogeschool mee in het pilootproject en gingen het vak leren bij 37 grote en kleine bedrijven uit verschillende sectoren. Zeven maanden later is de conclusie duidelijk: het project wordt over de hele lijn positief bevonden. EHSAL Management School besliste dan ook om het pilootproject te formaliseren en op te nemen in het curriculum.