PUB Exclusief: social media ranking april 2019

Media / News / Research

media_be_0419_OG story clash
 
Rarara, wie stond in april op nummer 1 van de interacties op sociale media? Het mag geen verrassing worden genoemd: Het Laatste Nieuws (of kortweg HLN) blijft kampioen sociale media, zo blijkt uit de Social Media Ranking van april 2019. PUB presenteert deze social media ranking in samenwerking met het Oostenrijkse Storyclash. Deze Social Media Ranking is een real-time social media monitoring tool. Dat wil zeggen dat (online) mediabedrijven met elkaar worden vergeleken op basis van het aantal interacties: likes, shares en commentaren op sociale netwerken. Ook interacties via Instagram and Youtube zijn geïntegreerd in deze rankings, en recent werden enkele nieuwe Belgische websites opgenomen (met dank aan wie daarvoor suggesties stuurde naar de redactie van PUB). En onderaan deze lijst vindt u een afzonderlijke lijst van succesvolle posts. Bovendien bevatten de deze rankings nu ook Images, GIF’s en Status Messages.
Aan Nederlandstalige zijde bestaat de top 5 uit Het laatste Nieuws (dat wel wat verlies leed, maar zonder zijn koppositie in het gedrang te laten komen), Het Nieuwsblad, Eén (dat vorige maand met 40% steeg en nu met 22%) VTM en De StandaardAan Franstalige kant bestaat de top 5 deze maand uit RTBFRTL Belgium, DHLe Soir (dat vorige maand was gezakt en nu weer dstijgt) en de satirische site Nordpresse. De volledige lijst bestaat ondertussen uit meer dan 100 titels. Doorklikken en u krijgt de kans om die allemaal te zien! Opmerkingen of suggesties? U kent of publiceert een medium dat volgens uw informatie toch nog zou kunnen ontbreken? Stuur een mail naar redactie@pub.be en vermeld Storyclash in het onderwerpveld.