PUB Magazine: creativiteit met een vleugje magie

Media / News

Creativiteit met een vleugje magie. Dat is wat PUB u belooft in zijn allereerste PUB Magazine van het jaar 2024, een nummer dat het belang van creativiteit benadrukt en gelooft in ‘Creativity as a Service’.

In haar eerste edito neemt journaliste Marine Dehossay u mee in een wereld waarin creativiteit meer dan alleen een ‘kunnen’. Meer nog, zij beschrijft creativiteit als een essentiële en transformerende tool die heel veel overeenkomsten met de spirituele wereld vertoont.

Toveren we dit nummer uit onze hoed:

‘For Your Eyes Only’ neemt je mee op een spannende reis achter de schermen van onze sector. Jesse Vanophalvens van BBDO selecteerde vier inspirerende cases uit zijn creatief geheugen, omwille van hun spitsvondige copy, herkenbare humor of relevantie van het idee. Mélanie Dalla-Riva van Lucy deed hetzelfde en legde minstens even knappe creatieve campagnes neer.

In de rubriek ‘Buzz’ ontdekt u met merken die stuk voor stuk hun identiteit herdefiniëren (of geherdefinieerd hebben), evenals exclusieve interviews met bureaus en adverteerders die volop de kaart trekken van creativiteit. Om maar een paar van de namen te noemen die u hier kunt tegenkomen: Peter Ampe (FamousGrey), Eva De Gendt (At-the-table), Peter Vande Graveele (Serviceplan), Ifke Nauwelaerts (Lunch Garden), Valérie Stefenatto (Galler), Karine Ysebrant de Lendonck (ex-Publicis Groupe Belgium), Steven De Deyne (Proximus), Gabriel Goldberg (Hakacia), Geert Debruyne en Damien Nicolas (FMA Digital Belgium),...

En er zit meer in een toverstafje dan u denkt. De PUB-redactie ging ook in gesprek met de verschillende mediagroepen (VRT, DPG Media en Play Media) over de toekomst van content en zeker ook welke rol communicatie daarin te spelen heeft. Jan Dejonghe, Tina Put, Ils Neuts, Lieven Van Overbeke en Emilie Kino hadden alvast heel wat interessants te vertellen over hoe de Vlaamse mediagoepen creativiteit beleven en vormgeven.

Of nog: kan PR het stilaan zonder klassieke media (print, radio, tv) stellen? Andrew Vassallo, co-founder van Walkie Talkie en Nathan Soret, oprichter van Nonante Cinq, delen daarover graag hun inzichten. En hoe gaat het vandaag met Tom Theys, executive vp strategy bij FCB Global, die sinds corona vooral vanuit België werkt? En meer: wat kan neuromarketing betekenen voor de creativiteit? Veel, zo blijkt uit een gesprek met Lorien Verachtert, strategist en neuro- marketeer bij LDV United.

Team Talk Radio, de podcast van PUB-journalisten Evy Van Ruyskensvelde en Marine Dehossay, is ook weer van de partij. Dit keer duiken de dames in het topic ‘gaming’, en dit in het Nederlands met niemand minder dan Twitch-streamer Twoosie. Haar kent u misschien nog van de campagne RIP Roken van DDB (intussen DVLR DDB) voor Kom op tegen Kanker. Indien niet, dan vertelt connections director Fiona Boyle u er alles over. Ook wie altijd al eens op de set heeft willen staan met Gaëlle Maes, strategisch planner bij VML, vindt in dit PUB Magazine zijn gading.

Nog een laatste zweverige halte en dan houden we het voor bekeken, beloofd: in PUB ASTRO’ verklapt Claudia Lomma u welke apps onmisbaarzijn voor het jaar 2024 én wat uw sterrenbeeld daarmee te maken heeft.

Lees PUB online (hier) of op papier. Enjoy🫰

Nog niet geabonneerd op PUBNews? No shame, do just the right thing! Inschrijven kan nog steeds via deze weg.