De ambitie van DS Automobiles is het belichamen van Franse luxe. Maar hoe kan DS, onderdeel de autogroep PSA Peugeot Citroën en rivaal voor de Duitse premiummerken, zijn Citroën-imago van zich afschudden? “Frankrijk is zeer bekend in de wereld van luxe, of het nu gaat om lederwaren, gastronomie, hotels... Maar wat auto’s betreft werd high-end lang geassocieerd met Duitse kwaliteit. Dat terwijl wij ook verschillende alternatieven kunnen bieden. We hebben een bepaalde knowhow en willen die graag op de markt aanbieden.” Aan het woord is Charles Peugeot, algemeen directeur van DS Automobiles Belux en directe afstammeling van de familie achter het merk Peugeot.
Meer dan tien jaar geleden was DS de premiumlijn van Citroën, met de modellen DS3, DS4 en DS5. Een eerste idee om Citroën en DS van elkaar te scheiden kwam er met de wens om de C2 te vervangen door de DS3. Het merk DS onderscheidde zich en staat nu als afkorting voor Distinctive Serie. Vandaag staat DS Automobiles voor een knipoog naar 1955, het jaar waarin de ‘déesse’ voorgesteld werd (de DS, uitgesproken déesse, wat ‘godin’ betekent, n.v.d.r.). “Bij het creëren van een merk volg je een bepaalde handelswijze en bots je weleens op iets onverwachts. De C2 trok een chiquere en sportievere klantenkring aan, dus die moest chiquer ogen."
Lees het volledige artikel in PUB Magazine.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]