Publifer 100% op eigen benen

Communication / News

PubliferPublifer, een 100% dochteronderneming van de NMBS, zal voortaan volledig autonoom instaan voor de commercialisatie van de reclameoplossingen op het spoorwegdomein van de Belgische stations en van de More O’Ferrall-billboards.

De Belgische stations ontvangen jaarlijks ruim 231 miljoen reizigers, samen goed voor bijna 10 miljoen reizigers-kilometers. Geen wonder dus dat de stations de uitgelezen plek zijn om in contact te komen met consumenten die onderweg zijn. Publifer heeft een ruim aanbod aan oplossingen binnen de belangrijkste stations van België. Het biedt adverteerders nationale en lokale oplossingen aan, en dit op zowel traditionele formaten (2m², backlight,...) als op digitale schermen. Met hun DNN-oplossing (Digital National Network) bezit Publifer naar eigen zeggen nog steeds als enige speler op de markt een unieke nationale oplossing voor digitale advertenties met een massa bereik. Publifer verzorgt tevens de opvolging van de talrijke eventlocaties, gebruikt voor samplings, standen en andere promotionele activiteiten binnen de stations.
Publifer 2

Naast de reclamemogelijkheden in de Belgische stations zal Publifer zich de komende 20 maanden ontfermen over de commercialisatie van de More O’Ferrall-borden, zoals bekend zijn dat panoramische billboards, in de 48 CIM-steden van België. Het team heeft door deze evolutie een enorme groei gekend. Roland Van Kerckhove blijft aan het roer als managing director. Het sales department wordt geleid door Michel Henaut en Frédéric Van Dessel. In hun teams zullen Catherine Hubaut (ex-Brightfish) en Barbara Hartert (ex-Mediafin) de salescontacten verzorgen voor de nationale markt. Olivier Lion en Bente Van Deuren (ex-Clear Channel) nemen de lokale klanten in portefeuille. Tot slot zorgen Annita Vander Poorten (ex-Fisa) en Barbara Stichelmans (ex-Clear Channel) voor de opvolging van de verschillende acties & events binnen de stations. Gert Delgouffe en Aurélie Rampelberg zullen ondersteuning geven aan het salesteam voor alles op vlak van marketing en communicatie. Michel Forget maakt de overstap van het salesdepartement en zal operations leiden. Roland Van Kerckhove, managing director: “Ik ben zeer verheugd dat we het exclusieve universum van de stations verder kunnen commercialiseren en zo de continuïteit kunnen verzekeren. De Belgische stations bieden een grote variatie aan consumentenprofielen die de perfecte match vormen met onze oplossing voor adverteerders. We kunnen rekenen op zeer gemotiveerde en ervaren teams die stuk voor stuk specialisten zijn in hun domein, en op de steun van onze aandeelhouder die sterk gelooft in de meerwaarde van Publifer voor de NMBS in het geheel.”

Het atelier en de nieuwe kantoren liggen in de Frankrijkstraat, op een boogscheut van Brussel-Zuid, het knooppunt van het internationale treinverkeer in België en (samen met Antwerpen-Centraal) het uithangbord van alle mogelijke oplossingen die Publifer kan aanbieden binnen de stations.