Publicis Groupe België en LePub bundelen krachten voor de laatste druppel Heinz ketchup

4schools / Crea / News

The Last Drop is de nieuwste campagne van Heinz die bedacht werd door Publicis Groupe België en Le Pub. Het is een voorbeeld van hoe creativiteit binnen het Publicis Groupe- netwerk landsgrenzen en zelfs contintenten overstijgt. De campagne, die recent zijn debuut maakte op OOH, social media, digitale media en print, is een eerbetoon aan de mensen die bereid zijn een stapje extra te zetten, sociale conventies te trotseren en zichzelf niet altijd serieus nemen, zolang ze maar de laatste druppel Heinz Tomato Ketchup kunnen bemachtigen.

Gebaseerd op echte consumenteninzichten en verhalen zoals deze, laat The Last Drop zien hoe Heinz fans discreet (en indiscreet) Heinz ketchup overal van likken, inclusief babyhoofdjes, stuurwielen en natuurlijk kledij (het ultieme canvas om ketchup op te morsen). De campagne maakt deel uit van Heinz' wereldwijde merkplatform dat een ode brengt aan het merk door de irrationele liefde van mensen voor Heinz te vieren.

Jonas Marysse, creative director bij Publicis Groupe, over hoe de campagne is ontstaan: "Het idee werkt omdat we deze situatie allemaal zelf wel eens hebben meegemaakt. Toen we tot dat inzicht kwamen, volgde de rest net zo vanzelfsprekend als het likken van een druppel ketchup."

Thiago Rapp, taste elevation marketing & media director bij Kraft Heinz, vult aan: "Bij Heinz zijn we geobsedeerd door de consument en door ons te verdiepen in consumenteninzichten en -gedrag kunnen we contact maken met onze fans op een manier die écht aanslaat. Deze campagne is opgedragen aan de ultieme fans van onze ketchup die er alles voor over hebben om de laatste druppel te bemachtigen. Het is ook een bewijs van het vermogen en de bereidheid van onze teams om snel te handelen om een moment in de tijd vast te leggen, of dat nu een cultureel bepalend moment is of iets dat gewoon een glimlach op het gezicht van mensen tovert."

Credits:

Client: Heinz
Client Team: Thiago Rapp, Georgina Fotopoulou, Hannah Winterbourne, Rosie Brierley
Publicis Benelux
Global CCO: Bruno Bertelli
CCO: Eduardo Marques
Creative Director: Jonas Marysse, Maarten de Maayer Copywriter: Esther Van Vliet
Art Director: Daniel Vanden-Broucke, Steffi Boom
Le Pub Brasil
GLOBAL CEO: Bruno Bertelli
GLOBAL CCO: Cristiana Boccassini and Mihnea Gheorghiu CCO & Partner: Felipe Cury
CSO & Partner: Aldo Pini 

Executive Creative Director: Greg Kickow and Alex Adati
 Copywriter: Victor Sotero

Art Director: Leandro Valente
Creative Production Manager: Bruna Marchi
Creative Producer Senior: Beatriz Taka
Matériel via ce lien
Photo production: WBorn
Photographer: Maurício Nahas
Executive producer and director: Patricia Veneziano, Rafaella Molon e Marc Edenburg Styling: Jenniffer Nocetti
Make & Hair: Camila Gomes
Film production: Tropical Film
Director: Rog Souza e Diogo Comum (Co-direção) Executive producer: Gabriel Dagostini
Client Service: Felipe Rangel
Prodcution coordinator: Victor Ferrari e Juliana Lima 1o assistant director: Tati Klein
DOP: Lucas Ferreira
Production director: Tati Klein