Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

Communication / Luxemburg / News

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang Agency over. De acquisitie zorgt voor een directe versterking van de dynamische creatieve- en content capaciteiten die de groep aan lokale en globale klanten kan bieden. Amsterdam is in één klap een creatief wereldmerk met globale reach rijker. Vanaf vandaag heeft Boomerang toegang tot het gehele mondiale Publicis-netwerk, terwijl Publicis de creatieve en dynamische productie capabilities van Boomerang zal gebruiken om de Groupe en het nieuwe agency model Le Pub van vuurkracht te voorzien.

Boomerangs diensten, die bestaan uit best-in-class dynamische creativiteit, sociale en digitale productie, worden meteen geïntegreerd in Publicis Benelux waar Jacco ter Schegget CEO is. Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren. De vier oprichters, Fikret en Eldin Fetahovic, Bo The en Alexander Veltman blijven allen aan in hun huidige functies en zullen rapporteren aan Ter Schegget. Pierre Karsten zal aftreden als commissaris bij Boomerang. Boomerang werkt voor merken als Heineken, Spotify, KLM, Unilever, Zalando, Ahold Delhaize en Mentos.

Boomerang en Publicis zijn geen vreemden voor elkaar. Zo is Publicis Heinekens creative agency, terwijl Boomerang al jaren sociaal voor haar rekening neemt voor hetzelfde merk. Het eerder dit jaar opgerichte Le Pub, een nieuw model agency dat data, creativiteit en tech integreert, had Heineken als founding client. Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Benelux: “Ik heb de eer om een zeer getalenteerde groep mensen te mogen verwelkomen. Deze hybride operatie supercharged niet alleen onze diensten aan klanten in ons Benelux-model en in Le Pub maar ook het hele globale netwerk. Het is meer dan alleen dynamische productie: het vermogen om cultuur te doorgronden en om merken relevant te maken is ongeëvenaard. Een absolute gamechanger voor bestaande en toekomstige klanten."