Publicis Groupe Benelux zet Eduardo Marques aan creatieve leiding

News / People

Publicis Groupe is een wereldtopper rijker: Eduardo Marques. De Braziliaanse globetrotter won tijdens zijn carrière maar liefst veertig Cannes Lions, waaronder drie Grand Prix en één Titanium, met werk voor 180LA en Publicis Spanje. Nu gaat hij aan de slag als chief creative officer Benelux bij Publicis Groupe. De ambitie? Samen met Bruno Bertelli, die Le Pub zal leiden, referentiewerk maken voor alle Publicis Groupe klanten in de Benelux and beyond.

Marques zal zijn tijd verdelen over de creatieve vloer in Nederland en België en treedt toe tot de Benelux board van Publicis Groupe. Met het aanstellen van Marques als CCO hebben Jacco ter Schegget (CEO Publicis Groupe BeNe) en zijn team het laatste sluitstuk gevonden in hun nieuwe organisatie. Marques is het meest bekend van zijn IKEA-campagne ‘Real Life Series’ en de ‘Moldy Whopper’.

“Eduardo is een internationaal creatief toptalent die zowel onze lokale als lokaal opererende internationale merken zal voorzien van moderne creativiteit,” zegt een trotse Jacco ter Schegget. “Hij heeft bewezen merken succesvol te kunnen activeren over verschillende touchpoints: video, print, digital en product design. Kortom Eduardo is een moderne customer experience denker die vanuit het merk klanten helpt om hen in deze sterk veranderende wereld te connecten met hun doelgroep. Daarnaast kan Eduardo in deze nieuwe rol putten uit het beste talent vanuit twee markten voor onze klanten.”

Bruno Bertelli, global CCO van Publicis Worldwide, vult aan: “Eduardo is een van de meest onderscheiden creatieven in de groep. Het feit dat hij nu Spanje inruilt voor Brussel en Amsterdam is opnieuw een bewijs van het belang van onze investeringen in de Benelux regio en de creatieve kansen die het biedt. Hij is een schitterende verhalenverteller die heel goed strategie, data en story-doing met elkaar weet te verbinden.”

Eva Devos en Karel Vinck, co-CEO’s van Publicis Groupe België, waren al een hele tijd op zoek naar een zwaargewicht om deze rol op zich te nemen. “De creatieve reputatie van de lage landen is steeds heel sterk geweest, de tientallen awards die we de afgelopen 10 jaar als regio binnenhaalden zijn daar een bewijs van. Dat wilden we absoluut bestendigen, maar evenzeer vernieuwen. We merken dat onze klanten nu meer nodig hebben dan een spraakmakende viral of een slimme activatie. Toen we 6 maanden geleden de eerste keer Eduardo ontmoetten, klikte het meteen vanwege de brede scope van uitstekend werk dat hij maakte, steeds gebaseerd op slimme insights.”

 "De BeNe-regio is een geweldige universiteit voor creativiteit, het is een hotspot in de hele wereld. Het zal geweldig zijn om daar omringd te zijn door geweldig talent, en onszelf te inspireren om het beste werk van ons leven te maken voor onze klanten. De Power of One structuur van Publicis Groupe is er veelbelovend. Het is een door data gedragen multidisciplinaire krachtpatser, die de wereld binnenkort zal leren kennen,” besluit Eduardo Marques tenslotte.