Sinds het begin van afgelopen zomer rolt Publicis Groupe wereldwijd een trainingsplatform uit dat zich richt op AI-tools en -methodologieën, inclusief generatieve AI (GenAI).
Omdat de beste manier van leren is door te "spelen" met verschillende tools en technieken, kreeg het platform de toepasselijke naam PL.AI. Het is toegankelijk via Marcel.ai, dat Publicis Groupe al in 2018 lanceerde. De trainingsmodules worden volledig afgestemd op het profiel van elke "speler".
In België volgt elke medewerker het programma, met ten minste drie voltooide modules, en de mogelijkheid om zich het hele jaar door te blijven bijscholen. Al 220 medewerkers zijn AI-gecertificeerd. "We behoren tot de landen met de hoogste adoptiegraad van dit internationale initiatief, waarschijnlijk dankzij onze Belgische innovatieve geest," zegt Matthieu Vercruysse, chief transformation officer bij Publicis Groupe Belgium. "We staan voor een enorme verandering in onze marketingindustrie, die veel kansen biedt, maar ook risico's. We geloven dat investeren in kennis voor onze teams de beste keuze is die we kunnen maken."
Tot slot wil Publicis Groupe deze kennis ook delen met diegenen die mee de toekomst zullen bepalen in de industrie: zo worden bijvoorbeeld ook stagiairs aangemoedigd de trainingen te volgen om zo de kennis die ze hebben opgedaan bij Publicis Groupe mee te nemen in hun verdere carrière.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]