Publicis Groupe maakt authentieke campagne voor Carrefour

Elk gezin heeft zo zijn eigen gewoonten en favoriete producten als het aankomt op lekker eten. Over smaken en kleuren - en dan vooral over smaken - valt niet te twisten. En ook al moeten veel gezinnen hun uitgaven inperken door de aanhoudende energiecrisis, toch wil de consument blijven genieten.
Daarom schuift Carrefour, in het kader van zijn Koopkrachtacties, de producten van het merk Carrefour naar voren: 100% genieten en gemiddeld 30% goedkoper dan merkproducten. Dat de Carrefour-producten geen toegevingen doen op vlak van kwaliteit, blijkt uit deze nieuwe campagne.
Als consumentgericht merk wilden Carrefour en bureau Publicis Groupe Belgium de authenticiteit van Belgische gezinnen, zowel Frans- als Nederlandstalig, vastleggen. Ze trokken daarom naar enkele gezinnen thuis en ontdekten er ter plaatse hun favoriete producten. Het resultaat: levensechte momenten vastgelegd in selfies of gefilmd door vrienden en familie, waarin elk zijn favoriete Carrefour-product voorstelt.
De campagne is te zien op televisie, sociale media, YouTube, radio en posters.
Credits
Client: Carrefour / Natacha Pierard, Céline Wildschutz, Valerie De Smet, Daphne Monteyne, Charlotte Lombard
Client Lead: Valerie Fabbri
Account Director: Stefanie Durieux
Account Managers: Angela De Greve, Marie Simon
Account Executive: Alexandra Mertens
Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Brand & Campaign Strategist: Jorinda Hasa
Content Strategist: Christina Goosdeel
Executive Creative Director: Mathieu Cardon
Creative Director: Laurence Vandeputte
Creatives/concept providers: Sébastien Stevens, Bill Bilquin, David Magnus, Rodolphe Barth, Casper Cox
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Philippe Dorval
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designers: Natacha De Nauw, Justine Depape
Creative Retoucher: Frédéric Dupont
Sr Chromist & Retoucher: François Baudon
Sr Infographist/DTPer: Thierry Staes
Print Producer: Marleen Hemeleers
Moving Images Producer: Daan Feytongs
Sr Digital Producer: Teo Rasmerita
External production
Production company: Who Killed Joe
Sound: Bleu Nuit
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]