Publicis Groupe pakt uit met Carrefour

Crea / News

Door de huidige economische situatie willen veel Belgen hun dagelijkse uitgaven beperken. Daardoor zoeken ze continu naar promo’s en kleine prijzen. En dat is uiteraard niet meteen de makkelijkste en leukste manier van winkelen.

Carrefour vindt dat het hoog tijd is om winkelen weer fun te maken. Het merk pakt dan ook uit met promo’s die echt de moeite zijn. De groots opgezette promo-actie startte deze week en loopt gedurende 6 weken. Bijkomend kunnen klanten ook stempels verzamelen en sparen voor een pak vol gratis producten. Om deze promo’s in de verf te zetten, bedacht Mutant de actie ‘Pakje promo’, de campagne errond en de productie is van de hand van Publicis Groupe.

Met deze actie wil Carrefour de Belgische consument helpen in zijn zoektocht naar koopjes en tegelijk de winkelbeleving een speels element geven. Want zeg nu zelf, wat is leuker dan een pak vol gratis producten uitpakken? De verschillende uitingen van de campagne illustreren perfect de onweerstaanbare drang om een pas ontvangen pakje te openen en de schatten te ontdekken die erin verborgen zitten.

De campagne werd ontwikkeld voor tv, online, radio, OOH en sociale media. De activatie loopt vanaf nu in alle Carrefour-winkels.

Met deze actie willen Carrefour, Mutant en Publicis Groupe het leven van de consument een pak lichter maken door zowel de beste promo’s aan te bieden als gratis nieuwe producten te laten ontdekken. Haaaaa, een campagne die de dagelijkse sleur van de Belgen doorbreekt met heerlijke deals!

Een interview met Yannick de Bièvre, director of marketing, customer services & analytics bij Carrefour België, over de “Haaa” brand positionering van Carrefour, leest u hier.

Credits:

Carrefour:
Yannick de Bièvre
Valérie Desmet
Céline Wildschutz
Charlotte Lombard
Daphné Monteyne
Kathlyne Rossa
Publicis Groupe:
Client Lead: Stefanie Durieux
Account Director: Angela De Greve
Account Manager: Marie Simon
Account Executive: Alexandra Mertens
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
Strategy Director: Aurelie Russanowski
Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Brand & Campaign Strategist: Mathilde Bariseau
Creative Director: Jonas Marysse
Creatives/concept providers: Loup Delpierre, Louise Cornet
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Philippe Dorval
Content Designer: Christopher Goossens
Head of Art: Guiherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designer: Mauro Cordella, Natacha De Nauw
3D & Motion Designer: Gauthier Fairon
Creative Retoucher: Fred Dupont
Sr Infographist/DTPer: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Digital Producer: Teo Rasmerita – Thierry Vandermeulen
Head of Production: Marc Van Buggenhout
Moving Images Producer: Daan Feytongs
Mutant:
Executive Creative Director: Odin Saillé
Creative Director: Ruben Van Maldeghem
Creation: Jesse Van Gysel, Tom Meijer, Jonathan D'oultremont
Designers: Tjen Colman, Joris Hechtermans, Lise Röttger, Broos Stoffels
Client Director: Chantal Claes
Client Manager: Tibo Gevens
Producer: Robin Mosch
External production
Production or radio house: Bleu Nuit, Sonhouse
Production house: De Machine
Director: Sidney Van Wichelen