{PUB's Delight} 42.54 muteert naar Unrun

Crea / News

In 2008 waren Elodie Ouedraogo en Olivia Borlée deel van het estafetteteam dat Belgische sportgeschiedenis schreef. In Peking haalden ze in 42.54 seconden Olympisch goud en een nieuwe Belgisch record binnen.

Acht jaar later werd die iconische tijd meteen ook de naam van hun fashion forward sportmerk. “Ook al verwijst de merknaam naar een onvergetelijk deel van de oprichters hun geschiedenis, het blijft een complexe cijfer en is daardoor niet de makkelijkste merknaam om te onthouden,” zegt creatief directeur van Mutant Odin Saillé.

“We zochten een nieuwe merknaam die niet alleen beter bekte maar ook minder naar het verleden keek. We zijn de laatste jaren steeds meer bezig met de impact die ons merk heeft op de toekomst door duurzamer te produceren, voor een breder spectrum aan lichaamsvormen te designen en een stem te hebben in de vrouwen thema’s van vandaag. Die nieuwe naam moest dat reflecteren,” vertelt oprichtster Elodie Ouedraogo.

Odin Saillé gaat verder: “Door meer te focussen op de weg die nog afgelegd moet worden, heb je een duidelijke missie voor het merk. Een missie die kijkt naar hoe het constant beter kan. Voor vrouwen in sport en in fashion. Het iconische cijfer 42.54 is nog niet volledig out of the picture, het blijft bestaan als een soort van trademark in het logo.”

Naast het bedenken van de nieuwe merknaam creëerde Mutant ook een reeks campagnemateriaal van film tot wild postering, lookbook visuals, etc.