Accenture Song en De Lijn belichten de vele gezichten van medewerkers

Respecteren we een zorgzame moeder, behalve als ze buschauffeur is? Of op de trein om je vervoersbewijs vraagt? Die aberratie wordt aangekaart in een campagne van De Lijn om respect te vragen voor het personeel. Een campagne die nu ook door de NMBS, de MIVB en Le Tec gedragen wordt. Reizigers worden eraan herinnerd dat een chauffeur, controleur, treinbegeleider... meer is dan zijn of haar job. Ze zijn ook trotse mama’s, genereuze broers of toegewijde voetbaltrainers, allemaal facetten van hun dagelijks leven waar ze wél voor gerespecteerd voor worden.
Nog steeds is er een gebrek aan respect voor buschauffeurs, controleurs en andere medewerkers van het openbaar vervoer. Ze worden vaak zelfs verbaal of zelfs fysiek aangevallen tijdens de uitvoering van hun taak, die overigens het algemeen belang dient.
Guy Weyns, directeur marketing en mobiliteit bij De Lijn, vertelt: “We doen deze campagne om een heel duidelijk signaal te stellen: onze medewerkers zijn fijne en veelzijdige mensen die het respect van onze reizigers verdienen, als mens en in de uitoefening van hun beroep. We staan 100% achter onze mensen en zullen er alles aan doen om agressie voor eens en altijd van onze bussen en trams te krijgen.”
De campagne bestaat uit mooie portretten van medewerkers van het openbaar vervoer, met al hun “slashes”, alles wat ze zijn en betekenen voor anderen, bovenop hun job. Deze beelden worden verspreid via OOH, sociale advertenties, paid digital ads en de kanalen van de vervoersmaatschappijen zelf.
Daarnaast kunnen alle medewerkers hun eigen profielfoto uploaden en personaliseren via een interne tool. Met al deze profielfoto’s vraagt De Lijn meer respect aan haar reizigers. Hoe meer medewerkers meedoen, hoe meer visibiliteit en respect ze hopen te krijgen.
Credits:
Client: De Lijn
Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Ann Hostens, Guy Weyns
Agency: Accenture Song
Creative Director: Paul Wauters, Laurie Lacourt
Creatives: Johan Van Oeckel, Ramin Afshar, Danny Vissers
Clients Service Director: Valérie Demeure
Account Manager: Kathy Rutten, Juliette Dugardyn
Account Executive: Morgan Van Roey
Strategy: Christ’l De Jonghe, Marie Nackaerts
Digital strategy team: Simon Meers
Copy: Ann Vanminsel
Design/motion design: Steve Krol, Dries Oostens, Sven Verfaille
Fotograaf: Dries De Krom
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]