Puilaetco Dewaay zet leeuwen oog in oog

Puilaetco Dewaay

Communication / News

Puilaetco Dewaay

Puilaetco Dewaay Private Bankers pakt uit met een nieuw logo annex slogan. De nieuwe visuele identiteit vertolkt de strategie en de waarden van de bank in een omgeving in volle verandering. Sinds 1868 is Puilaetco Dewaay Private Bankers gespecialiseerd in één vak: private banking. Deze positionering garandeert haar cliënten een evenwicht tussen traditie en vernieuwing en biedt hun een onafhankelijke, objectieve en professionele dienstverlening.

Nouveau logo Puilaetco Dewaay

In aanloop naar zijn 150ste verjaardag, blijft de Belgische vermogensbeheerder focussen op de toekomst en op innovatie. Het nieuwe logo weerspiegelt de fundamentele waarden van de bank: integriteit, engagement en uitmuntendheid. De nieuwe slogan 'Innovation through tradition' geeft het DNA van de bank weer. Het is de harmonieuze combinatie van twee waarden die tegenstrijdig kunnen lijken: het streven naar innovatie en de eerbiediging van de traditie die de bank ten dienste van elk van haar cliënten stelt.

Het nieuwe logo is geïnspireerd op het oude en stelt twee leeuwen voor - die van de beurs van Brussel - die in tegengestelde richting kijken: de ene verliest de traditie niet uit het oog, terwijl de andere zijn blik resoluut op de toekomst en de innovatie richt. Het logo is meer gestileerd, straalt meer karakter uit en getuigt van een grotere synergie tussen de twee leeuwen die de cliënt beschermen. De nieuwe kleuren, goud en blauw, illustreren de band tussen het verleden en de toekomst, het exclusieve en de rust. Het nieuwe, beter leesbare lettertype creëert een evenwicht tussen moderniteit en traditie.

Voor de ontwikkeling van haar logo en de doorvoering van haar nieuwe visuele identiteit werkte Puilaetco Dewaay Private Bankers samen met het agentschap J. Walter Thompson.