{Making-of van de week} Happiness geeft Quicks grootste geheim prijs als NFT

Sinds het ontstaan van Quick in 1971 is de Giant en haar geheime saus een icoon van de Belgische fastfood. Het geheime recept van die saus is altijd een goed bewaard geheim gebleven, tot nu, als afsluiter van de 50ste verjaardag van het merk. In een nieuwe campagne voor Quick verkoopt Happiness het échte recept van de iconische saus als NFT in een online veiling, ten voordele van het goede doel, op www.quick.be/nl/giant-nft. Sophie Verschueren, Digital Marketeer bij Quick: "Het geheim recept van de Giant saus en de speculatie errond blijft ongezien. Heel wat mensen proberen ‘m na te maken zonder succes, en ook online vind je allerlei probeersels. Om nu het échte recept via NFT te kunnen verkopen op zo’n innovatieve manier is niet alleen iets om trots op te zijn, maar is meteen ook de perfecte afsluiter voor Quicks 50ste verjaardag. Op naar de volgende 50!"
Om dat te doen, heeft Kevin Derycke (CEO van Burger Brands Belgium) het enige echte, authentieke recept van de saus ingesproken in een sound studio bij Raygun. Van die geluidsopname werd een soundwave gemaakt en vervolgens gevisualiseerd in een digital art piece. Dat werk wordt nu verkocht als NFT op Foundation, een online NFT-marktplaats. En voor zij die denken het recept te kunnen ontmaskeren, ook de NFT blijft wel écht onkraakbaar, net als de saus.
Jil Dockx, Creative Content Director bij Happiness: “Die authenticiteit van het recept en het feit dat de CEO zèlf de studio binnenstapt om het in te spreken, maakt het allemaal nog een pak krachtiger. Het échte recept verkopen was cruciaal voor dit idee. De craft van de soundwave daarna maakt de uitwerking des te beter.”
NFT-technologie is momenteel een grote hype omdat het een symbool van status, exclusiviteit en ownership is. De Gentse Musketon verkocht al verschillende werken voor enkele miljoenen en ook internationaal springen merken nu op de kar. In België is het nog praktisch onbekend terrein. Tot nu, want op Foundation kan je vanaf vandaag het geheim recept van de Giant saus kopen. Daarvoor heb je een cryptomunt nodig en een digitale wallet om deze in te bewaren. Het hoogste bod wordt overigs ook gedoneerd aan het goede doel, namelijk aan Digital for Youth, onderdeel van de Koning Boudewijnstichting, dat zich inzet voor digitale inclusie bij jongeren, nauw aansluitend op de digitale campagne en purpose van Quick.
Wesley Roeland, Connectivity & Content Director bij Happiness: “De constante vraag naar het geheim recept van onze community bevestigt het mysterie errond. NFT-techonologie heeft veel langetermijn potentieel, dus we zijn blij dat we de technologie kunnen combineren met een sterk idee dat verder bouwt op het merk zonder zomaar op de kar van NFT te willen springen. Zo maken we het relevanter en geloofwaardiger.”
Bieden kan vanaf 0.1 ETH (de gebruikelijke crypto-munteenheid op dit platform, zo’n €400 volgens de huidige prijzen) en loopt voor zo’n 24 uur tot het hoogste bod. Het 50ste levensjaar van Quick wordt zo afgesloten met een knaller van formaat, na eerder al de iconische Giant saus in potjes te verkopen, één grote fan te verrassen met een epische delivery, en een Limited Edition Golden Giant op de markt te brengen.
CREDITS
Agency: Happiness Brussels
Client: Quick
Head of Marketing: Dirk Lammens
Marketing Manager: Evelyn De Groeve
Brand Manager: Sarah Pockelé-Dilles
Digital Marketeer: Sophie Verschueren
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Creative Content Director: Jil Dockx
Connectivity & Content Director: Wesley Roeland
Account team: Barbara Devaux, Emmanuelle Hoet
Strategists: Wesley Roeland, Birger Morris
Creatives: Jil Dockx, Wesley Roeland
Design: Dries Lauwers, Lisa Leloux, Matthias Vandenbosch
Motion Design: Matthias Vandenbosch, Remke Faber
(Technology: Thomas Colliers)
Production: Dominique Turnbull, Arthur De Wachter
Sound Production: Raygun
DOP/Director: Frederic Goossens
Copy NL: Britt De Valck, Jil Dockx
Copy FR: Elmer Tazartez
CRM: Stef Cuypers
Development: Bliss Interactive
PR agency: Whyte
Special thanks: Kevin Derycke, CEO of Burger Brands Belgium, for his voice
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]