België staat stil, en dat danken we ondermeer aan de vele files. Daarom organiseert Radio 1 de Stop 30, een hele week over mobiliteit, de meest frustrerende files en hoe ze op te lossen. Zo wil de radiozender haar luisteraars aan zetten om op een ludieke en inspirerende manier na te denken over mobiliteit. De actieweek loopt van maandag 13 tot en met vrijdag 17 februari.
De Radio1-programma's belichten het fileprobleem vanuit hun unieke invalshoek, gaande van nieuwe inzichten in het filegedrag en -gewoonten in De Ochtend, tot een debat met luisteraars in Hautekiet en onderbelichte filefeiten in Nieuwe feiten. Ayco brengt on-the-road muziek en De wereld vandaag alternatieve beleidsopties. Retro duikt de geschiedenis in met een verkeersretrospectieve. Daarnaast begeleiden file-ambassadeurs Stijn Meuris, Axl Peleman, Aster Nzeymana, Luc Haeckens, Imke Courteois en Hans Maertens elke dag een luisteraar uit hun streek in de file en gaat Ward Bogaert, alias Fileward, op pad met chauffeurs die niet aan de file kunnen ontsnappen, zoals truckers. Sportcommentator Carl Berteele volgt de file live vanop de moto en brengt verslag uit. Luisteraars kunnen dan weer op Radio1.be terecht voor alle informatie rond de Stop 30, zoals testen welk soort filerijder je bent, carpoolselfies posten, op een interactieve kaart jouw filetraject bestuderen en leuke mobiliteitsprijzen winnen. Bovendien kunnen ze zelf stemmen op de meest frustrerende file van Vlaanderen, die bekendgemaakt wordt op de finaledag.
Om deze actie in de verf te zetten, creëerde Mortierbrigade een campagne in de sfeer van een heuse (S)Top 30, op een medium waar iedereen naar luistert terwijl we in de file staan. Tussen de muziek op Radio 1 ontdekken mensen bekende nummers die gaandeweg afwijken van het origineel. Zo wordt AC/DC's Highway to hell plots This highway is hell, en Bob Marley's Jammin wordt Traffic jammin. Don't go breaking my heart' werd Don't go braking that hard. In de helft van het nummer roept een voice over de luisteraars op om mee te helpen om de fileproblemen op te lossen. Er is ook een compilatie-spot die de Stop 30 aankondigt. Daarin ontdekken we overigens ook nog Mister Crap Driver. Verder zijn er online een aantal karaoke-versies beschikbaar, mét aangepaste tekst, opdat de mensen kunnen meezingen in de file. Een mooi voorbeeld van mediacreativiteit én een sterk staaltje muziek en sounddesign van Sonicville, die telkens verbazend dicht bij het origineel wisten te blijven.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]