Ramadan à la StuBru: hespenrolletjes en couscous

Crea / News

stu bru ramadamadingdongOp zondag 5 mei begint de moslimgemeenschap aan de ramadan: de jaarlijkse vastenmaand. Vanaf dinsdag 7 mei lanceert Studio Brussel Ramadamadingdong, een radioprogramma dat gedurende de ramadan iedere dinsdag jonge mensen samenbrengt van zonsondergang tot middernacht. Jan Van Biesen, nethoofd Studio Brussel:
"Met Ramadamadingdong willen we aan de hand van entertainment een ongefilterd inzicht geven in hedendaagse moslimcultuur en dat kan alleen als je gasten zoals de Lamrabro’s een eigen platform geeft." Het programma werd bedacht en geproduceerd door Mutant, dat ook de campagne ervoor creëerde.
Het programma wordt gedragen door drie broers: Rachid, Mous en Sef Lamrabat. Vijf weken lang nodigen ze elke dinsdag gasten uit om samen met hen te eten en te spreken over onderwerpen die hen interesseren. Ze spelen ook hun favoriete hiphop en electro tracks.stu bru ramadamadingdong
Rachid, de oudste van de broers, runt een eigen marketingbureau en is auteur van het boek: 'Etnomarketing, het vertrouwen van de nieuwe consument' dat bekroond werd tot het beste marketingboek van 2018. Jongere broer Mous is een succesvol modefotograaf die met zijn typerende stijl reeds campagnes voor Nike, Puma en het Afrikaanse Nataal wist te strikken. Hij heeft bijna 32.000 volgers op Instagram en rondde een maand geleden zijn eigen internationale tentoonstelling 'Mousganistan' af, in zijn geboortestad Sint-Niklaas. Jongste broer Sef is grafisch ontwerper en runt 'Immigrand', een eigen kledinglijn voor de coole (niet-)moslim. Mous Lamrabat: "We waren thuis met negen kinderen. Onze ouders hebben altijd hun best gedaan om ons op te voeden volgens de Koran, maar wel met een moderne kijk op de samenleving. Geboren in Marokko en opgegroeid in Sint-Niklaas was onze jeugd een smeltkroes van Marokkaanse en Vlaamse invloeden. Ook vandaag leven we nog zo: we splitten onze tijd tussen hier en daar. Die mix is ook wat we naar Ramadamadingdong willen vertalen. Verwacht zeker even veel hespenrolletjes als couscous!"
stu bru ramadamadingdong

Credits

Content:
Concept: Odin Saillé & Tom Willems
Talent: Rachid, Mous & Sef Lamrabat
Executive Producers: Steven Vlassenroot, Maarten De Cuyper & Odin Saillé
Content Producer: Rik Boey
Content Editor: Jill Vennekens
Content Manager: Steven Lemmens
Creative Director: Odin Saillé
Client Manager: Kirsten Vanderbeke
Campaign:
Concept: Odin Saillé, Rachid, Mous & Sef Lamrabat
Production: Mutant
Talent: Rachid, Mous & Sef Lamrabat
Photographer: Mous Lamrabat
Design: Sef Lamrabat
Film Director: Odin Saillé
Camera & Editing: Bas Van Hoof
Sound Design: Rik Boey, Steven Raes & Nico Nieuwdorp
Art Director: An De Jonghe
Producer: Melanie Van Houdt
Client Manager: Kirsten Vanderbeke
Media buying in Morocco: Tiqah.com
Client: Jan Van Biesen, Elisabeth Roelandt & Witse Van Rillaer