RCA Group laat zich kleden door Kiabi

Communication / News

in mallNa een pitch ging de Franse kledingketen Kiabi in zee met RCA Group om de opening van zijn allereerste verkooppunt in België te promoten. Deze eerste winkel met ‘La mode à petits prix’ is gelegen in het splinternieuwe shoppingcenter Docks Bruxsel langs het kanaal in Brussel. De grote opening was voorzien in oktober 2016 en RCA Group stond in voor de volledige promocampagne: van persberichten, pr-activatie, billboards, reclame op bushokjes, lijnbussen, trams en metro tot advertenties, flyers en street tags. Om de aandacht van het grote publiek te trekken, was er heel wat te beleven op strategisch gekozen plekken in de Brusselse binnenstad. Interactieve street marketing (grijpmachine, ballonnen, gaming truck, virtueel reuzenrad, T-shirtkanon, enz.) zorgde er op een ludieke manier voor dat niemand naast de Kiabi opening kon kijken. Op 4 dagen tijd kreeg de nieuwe winkel maar liefst 25.000 bezoekers over de vloer. Deze stormloop was meteen goed voor 2,5 keer de omzet die vooraf gebudgetteerd werd.

KIABI

 

Klant: Kiabi

Communicatieadviseurs: Frédéric Pellissier, Inge Hermans, Tom De Maeyer, Maxime Prus

Creatieve directie: Karen Sleurs, Bart Klerckx

Creatie: Kris Piccard

Sociale media: Jente Joris

Fotografie: Tiny Bogaerts

Videoproductie: Janice Lievens

Kiabi