RCA Group strijdt tegen huidkanker


Communication / News

business (unsplash free photo)Als communicatiebureau van Euromelanoma, dat jaarlijks een campagne lanceert in de strijd tegen huidkanker, kent RCA Group het belang van sensibilisering. Tijdens de jaarlijkse preventieweek, van 14 tot 18 mei, geeft het bedrijf zijn medewerkers daarom de kans om op het werk de huid te laten onderzoeken door een deelnemende dermatoloog.
Voor het derde jaar op rij ondersteunt RCA Group de communicatie van Euromelanoma, het Europees netwerk van dermatologen. Ivo Clerix, gedelegeerd bestuurder bij RCA Group: « De bewustmakingscampagne bestaat vandaag 20 jaar en is meer dan ooit nodig. Elk jaar komen er in België 37.000 huidkankerpatiënten bij. De nationale preventieweek inspireerde ons om met het bedrijf deel te nemen. Intussen zijn zo’n 50 collega’s ingegaan op het vrijblijvende voorstel om hun huid te laten controleren op verdachte vlekjes. »best
Op de website www.euromelanoma.org vind je alle informatie over hoe huidkanker voorkomen en vroegtijdig herkennen.