Na een pitch koos het DG Digital Transformation, de overheidsdienst die instaat voor de digitale transformatie van de overheid, om met RCA in zee te gaan.
In de loop van 2018 en 2019 worden verscheidene nieuwe digitale tools gelanceerd om de digitale kloof tussen overheid en burger te verkleinen. Zo verhoogt de overheid het gebruiksgemak en verbetert ze het contact tussen burgers, overheden en bedrijven. RCA bedacht een koepelconcept om alle initiatieven te bundelen, onder de naam Doe maar digitaal. De eerste campagne omtrent mobiele identificatie is reeds een feit. Via de app itsme kan je met je smartphone inloggen op diverse overheidsdiensten als MyPension en Tax-on-Web. Een vernieuwd gebruiksgemak waarbij je je zorgeloos, veilig, mobiel én zonder kaartlezer kan identificeren. Met succes, want na amper 1 maand kende itsme 100.000 unieke connecties en meer dan 40.000 nieuwe gebruikers.
RCA koos voor een straightforward aanpak. Een zeer heldere campagne die je kon terugvinden op social media en in dagbladen, via programmatic advertising en een overzichtelijke campagnewebsite (doemaardigitaal.be).
https://vimeo.com/257448996
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]