Recupel DOETANU met mortierbrigade

Recupel sluit het jaar af met een campagne waarmee een nieuwe weg wordt ingeslagen. In samenwerking met mortierbrigade werd een concept ontwikkeld dat het onlogisch gedrag van mensen met hun oude lampen en armaturen aankaart. Het verzamelen of bijhouden van kapotte of oude lampen en armaturen op basis van functionele of emotionele redenen, vraagt om een klaar en duidelijke aanpak die uitlegt wat nu precies wel en niet de juiste manier is om met oude elektro en lampen om te gaan, zo redeneerde het team bij mortierbrigade.
Twee kreten vormen de rode draad doorheen de campagne, om de Belgen de juiste richting uit te sturen met hun lampen en armaturen: DOETANIE en DOETANU. “In nauwe samenwerking met onze partners maken we het steeds eenvoudiger om op de juiste manier om te gaan met oude lampen en elektronica. Hoewel hergebruik, herstel en recyclage van deze items makkelijker is dan ooit, zien velen nog allerlei drempels. Deze nieuwe campagne vertelt hoe eenvoudig het is om het juiste te doen en roept onze doelgroep op om komaf te maken met slechte gewoontes. We zetten maximaal in op gedragsverandering.” zegt Annelies Evens, Marketing & Communication Manager bij Recupel.
Met deze eerste campagne binnen de nieuwe communicatieaanpak focussen Recupel en mortierbrigade op lampen en armaturen, via televisie, radio, online en social media en ook een B2B-luik.
De productie werd in goede banen geleid door Ristretto met regisseur Ralf Demesmaeker. De klank werd bij Sonhouse geproducet.
Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens, Medina Boufekane, Frieda Geeurickx, Valerie Simon
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Michiel Baeten, Frédéric Delouvroy Copywriter FR : Nicolas Gaspart
Client Services Director :Catherine Hamers Production Director: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin, Francesco Caccamese Account Director: Anneleen Vande Voorde Freelance Account Manager: Jente Vochten
Social Lead: Lisa Smets
Producer : Pauline Walgraeve
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata Monteur : Jelle Stroo
Production Company: Ristretto Director: Ralf Demesmaeker Executive Producer: Lies Bronselaer Producer: Thomas Landeloos
Dop: Brecht Goyvaerts Photography: Kurt Stallaert
Art Director: Beatriz Arteaga Editor: Hans Desmet Post-Production: Hans Desmet Grading: Tom Mulder
Online: Hans Desmet
Editor: Hans Desmet Soundstudio: Sonhouse Casting: De Profielen
Art Department: Beatriz Arteaga
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]