Références breekt records

Références

Media / News

vacature-referencesVorig jaar onthulde Références zijn nieuwe vacaturesite, met als voornaamste doel de rekruteerders en kandidaten hoogtechnologische oplossingen aan te bieden. Het bezoekersaantal van de site brak sindsdien alle records en Références werd dé nummer 1 inzake tewerkstelling in Franstalig België.

Begin 2016 scheurde de website References.be zich af van Vacature. "Vandaag zijn we bijzonder fier dat we een succesvol jaar vol goede prestaties kunnen afsluiten," zegt marketingmanager Jérôme Geneste van Rossel Advertising. "Zowel onze verkoopcijfers als ons aantal bezoekers blijft maar groeien en we hebben zelfs een nieuw record gevestigd: op een maand tijd telde onze website 640.000 bezoekers, waardoor onze site dé nummer 1 is op het vlak van tewerkstelling in Franstalig België. Dankzij de digitale expertisepool die Références heeft ontwikkeld, kan de site bogen op ongeëvenaarde resultaten: per Premium-advertentie ontvangen onze werkgevers een gemiddelde van maar liefst 30 kandidaturen. We hebben ook een allesomvattende mediacampagne op poten gezet, met een combinatie van drukwerk en het internet, gekoppeld aan een campagne op de vijf grote Franstalige radiozenders (Nrj, Radio Nostalgie, Radio Contact, Fun Radio, Bel RTL)."Références

References.be heeft voor alle werkaanbiedingen meer connecties gemaakt, door samenwerkingsverbanden te sluiten en een communautaire werkwijze te ontwikkelen met een verticale aanpak per beroep (Financiën, Ingenieurs, IT, Marketing, Gezondheid, HR). We kunnen hierbij ook verwijzen naar de samenwerking tussen PUB, Références en Vacature.

"Bovendien konden we oplossingen ontwikkelen voor digitale rekrutering en Employer Branding, dankzij de expertise van Rossel Advertising," gaat Jérôme Geneste voort. "Met dit gamma producten kunnen de adverteerders niet alleen een beroep doen op vacaturesites, maar ook gebruikmaken van andere kanalen, meer bepaald dankzij de kracht van de Groep Rossel. Lesoir.be wordt maandelijks immers 12 miljoen keer bekeken. Met die middelen kunnen onze klanten ook kandidaten bereiken die niet actief op zoek zijn naar werk, een groep die meer dan 80 % van de arbeidsmarkt uitmaakt."