Renault zoekt virtueel naar Mobility Theory

Innovation / Marketing / News

wearesocialRenault en We Are Social onthullen ‘Mobility Theory’, een speurtocht waarvan het verhaal en de vertelwijze worden aangepast aan de acties van de spelers zelf. ‘Mobility Theory’ heeft tot doel het publiek de kern van de visie van Renault te laten ontdekken via een onderdompeling in de Smart City en de mobiliteit van morgen. Het alternate reality spel loopt tot in oktober en leeft zowel online, op het internet en de sociale netwerken, als in de echte wereld. Het begon een paar weken geleden met de verschijning van een mysterieuze video op de sociale netwerken van Renault. Een stem die zichzelf voorstelt als ‘De Guia’ lanceerde toen de uitdaging: vind Laurent Marcovick, journalist en onafhankelijke mobiliteitsexpert, schrijver van blogs en spreker op de ontwerpschool. In de afgelopen weken moesten meer dan honderd spelers over de hele wereld samenwerken om het onderzoek voort te zetten en Laurent Marcovick te vinden. Op 17 juni, tijdens de 24 uur van Le Mans, zullen er nieuwe aanwijzingen worden onthuld.


Credits:
Conseil: Thomas Laydis, Mai Bruun Poulsen, Louise Cordier, Jack Adamson
Planning: Jean-Baptiste Bourgeois, Samir Bousaid
Créa: Emilie Coulon, Aurélie Baraffe, Benjamin Bartholet, Dylan Cornet
Prod: Julien Ouvrel, Laury Cohen
Influence: Marine Montironi, Fanny Benoist
Media: Jean Chabbert, Yuan Sun