Reuters, het grootste internationale multimedia persagentschap, werkt met Adobe samen om de video’s en fotografie van Reuters toe te voegen aan het nieuwe redactionele aanbod in Adobe Stock. Adobe Stock is de eerste stock content-dienst die direct wordt geïntegreerd in het content creatieproces en de tools die creatives elke dag gebruiken. Via Adobe Creative Cloud hebben creatives toegang tot de redactionele content van Reuters en meer dan 60 miljoen royalty-vrije, commerciële foto’s, video’s, illustraties, grafieken, 3D assets en templates in Adobe Stock.
De samenwerking stelt klanten van Adobe in staat om de gehele foto- en videocollectie van Reuters te bekijken en te licenseren in Adobe Stock, waaronder foto’s van Reuters over nieuws, sport- en entertainmentevenementen, waarvan er elke dag duizenden worden toegevoegd en er meer dan 12 miljoen afbeeldingen in het archief zijn opgenomen, en ook videomateriaal van Reuters over alle grote evenementen wereldwijd, waaronder het unieke Reuters archief waarin meer dan een miljoen videoclips van historische nieuwsfeiten zijn opgeslagen.
De integratie met Adobe Creative Cloud stelt kleine bedrijven tot grote enterprises in staat om assets te zoeken en te licenseren, direct in hun favoriete apps zoals Photoshop CC en Illustrator CC, zonder de creatieve workflow te onderbreken. Artiesten kunnen hun werk daarnaast verkopen aan de grootste creatieve community ter wereld, door middel van de nieuwe Adobe Stock website voor bijdragen, die is gelanceerd tijdens de Adobe MAX conferentie. De integratie van Reuters in Adobe Stock wordt in de eerste helft van 2017 verwacht.