RMB kookt met Krëfel en Fairebel
Koken is een van de activiteiten die bijzonder populair zijn tijdens de lockdown. F.L.A.S.H, het creatieve team van RMB, bedacht een reeks leuke en nuttige kookfilmpjes op televisie voor de merken die direct of indirect betrokken zijn bij dit type vrijetijdsbesteding. Het initiatief viel meteen in de smaak bij de adverteerders Krëfel en Fairebel. De reeks filmpjes op tv, ontworpen en gemaakt in samenwerking met de RTBF-teams, sluit aan bij het iconische programma 'Un Gars, Un Chef!', gepresenteerd door Adrien Devyver en Gérald Watelet: in 'Les conseils d’Adri confiné' geeft gastheer Adrien Devyver, gefilmd bij hem thuis, in iets meer dan een minuut enkele originele, culinaire tips die nuttig zijn voor alle kijkers. Deze nieuwe reeks verschijnt sinds 5 mei op La Une, van maandag tot vrijdag, om 17.40 uur, vlak na het programma 'Un gars, un chef'. In totaal worden er in twee weken 10 filmpjes uitgezonden.
Krëfel en Fairebel voelden zich aangesproken door deze sponsoringkans. Via het programma met sterke content en de verrassende reeks filmpjes, die blijk geven van empathie en steun voor de consument die in de lockdown zijn dagelijkse leven wil opvrolijken, vonden de twee adverteerders een originele manier om in contact te blijven met hun klanten. Concreet koppelen de twee adverteerders hun naam aan de uitzending dankzij drie billboards per sponsor (voor de uitzending/tussen de uitzending & de video/na de video). De sponsoring van Krëfel wordt aangevuld met een crawler in 'Un Gars, Un Chef !' en die van Fairebel met een product placement in de video van Adrien. Frederic Berghmans, marketingmanager bij Krëfel, licht toe: "Door de lockdown en de sluiting van onze 75 winkels werd Krëfel in enkele dagen tijd een pure play e-commercebedrijf. Dankzij onze webshop krefel.be en onze eigen logistieke teams konden we onze klanten de toestellen bezorgen die ze nodig hadden: na de eerste leveringsgolven van koelkasten, diepvriezers en IT-materiaal - noodzakelijk om te telewerken - zagen we al snel dat de consumenten veel tijd gingen besteden aan koken, bakken, nieuwe recepten, enz. Zo werden onder meer broodbakmachines en keukenrobots de meest gevraagde artikelen. '
Het F.L.A.S.H.-team bedacht niet enkel het concept maar creëerde ook de generiek van de filmpjes en de billboards van de twee partners.