RMB lanceert premium podcastaanbod

RMB lanceert een compleet podcastaanbod met drie bekende Franstalige mediapartners: de RTBF, NRJ en Radio France. Het aanbod, dat kan bogen op een catalogus van duizenden podcasts, belooft een aanzienlijk bereik. RMB is naar eigen zeggen bijzonder verheugd dat naast historische partners als RTBF en NRJ nu ook Radio France deel zal uitmaken van zijn merkenportefeuille. Die samenwerking dankt de regie aan de samenwerking met Azerion: zo kon RMB een ongezien groot aanbod samenstellen dat bestaat uit premiumcontent van prestigieuze broadcasters en dat bedoeld is voor online audiocampagnes. Op die manier kan RMB adverteerders in contact brengen met zeer geëngageerde consumenten die een passie voor podcasts hebben. Het doel is om de merken - naargelang hun doelgroep en het podcastthema - te richten op kwalitatieve en invloedrijke content in België.
Het ‘Podcast by RMB’-aanbod bestaat uit twee opties. De eerste is een ‘RON of podcast’ pre-roll, in traditional of programmatic buying, met mogelijkheid om data toe te voegen. Maar liefst 4 miljoen impressies zijn maandelijks via dit aanbod beschikbaar. Hieraan kan men nog een laag sociodemografische of intentiedata toevoegen. De tweede optie bestaat uit ‘Sponsor podcasts’: een aanbod op maat volgens de briefing van de adverteerder. In dat geval gaat het om een zogenaamd 'native aanbod' dat perfect aansluit op de podcast in kwestie.
Via die laatste formule biedt RMB een volledig gamma gepersonaliseerde diensten aan om adverteerders, op basis van hun specifieke behoeften, te helpen een podcastproject te realiseren. De regie heeft in de loop der jaren dan ook een stevige expertise opgebouwd: van content creëren of podcasts online zetten tot de podcaster kiezen, advies geven over de 'tone of voice' of promotiepagina's creëren. Dankzij het vertrouwen van de klanten kon RMB al diverse thema's aankaarten - van advies voor toekomstige vaders tot Belgisch voetbal - en verschillende methoden ontwikkelen, afgestemd op de ontvangen briefings.
Met 14% penetratie in België (en zelfs 31% in Wallonië - digital News Report, Reuters Institute 2022) zitten podcasts sterk in de lift. Dankzij het hoge engagement met dat format is er een efficiënte conversie mogelijk. Podcasts worden vooral geconsumeerd door de 18-24-jarigen en iets vaker beluisterd door een mannelijke doelgroep. Het beluisteren gebeurt nog voornamelijk thuis (55%), en vervolgens onderweg (openbaar en privévervoer). De gemiddelde luistertijd van de podcastgebruiker (IP Observer 2022) is anderhalf uur per dag.
Meer info vindt u op de website van RMB.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]