Het is met spijt, maar ook met respect en erkenning, dat RMB de beslissing van Catherine Servaes om het bedrijf na 32 jaar te verlaten, heeft aanvaard. Gedurende al die jaren heeft Catherine in grote mate bijgedragen tot de ontwikkeling van RMB, benadrukt men bij het bedrijf. In 1989 stapt Catherine over van de wereld van de privéradio (Radio Contact, FM Le Soir en SIS) naar die van de regie, waar ze aan de slag gaat als commercieel medewerker. In 1991, het jaar dat de Regering van de Franse Gemeenschap commerciële reclame toelaat op de RTBF Radio, richt ze de afdeling op en stelt ze het team samen dat zich volledig toelegt op het medium. In 2009, wanneer RMB opteert voor een meer transversale commerciële organisatie, neemt Catherine de leiding over de afdeling 'Media Connections' die instaat voor het contact tussen de regie en al haar mediapartners, en ook voor het creëren van producten (tv, radio en digital). In 2017 wordt ze directrice van de afdeling 'Development & Partnerships'. Haar taak is tweevoudig: de relaties met de bestaande mediapartners consolideren, om de reclame-inventaris te optimaliseren, en daarnaast ook de ontwikkelingsstrategie van het bedrijf ontwikkelen, via het vinden van nieuwe contentuitgevers.
Catherine Servaes verlaat RMB op 31 maart met "een uitstekende herinnering aan de fantastische ervaring met boeiende en aangename contacten en medewerkers." Tot die datum zorgt ze er samen met het directiecomité van RMB voor dat de overgang vlot zal verlopen. Zij heeft enorm bijgedragen tot de opbouw van de bevoorrechte relaties van RMB met zijn mediapartners. En, zoals Yves Gérard, CEO van RMB, bevestigt, is het met pijn in het hart dat men haar ziet vertrekken: "Ik zal Catherine wellicht nooit voldoende kunnen bedanken voor haar trouw aan RMB en het werk dat ze er leverde. In dit bedrijf zijn zij en ik niet enkel collega's en bondgenoten, maar ook vrienden. Catherine heeft alle ontwikkelingen van de regie meegemaakt: ze droeg er in grote mate toe bij dat die een succes werden en dat RMB uitgroeide tot toonaangevende reclameregie in België. Samen met haar is er ook een stukje van RMB's ziel dat - ver van onze woelige reclamemarkt - vertrekt naar nieuwe horizonten. Ik wens haar van harte een succesvolle ontwikkeling toe. Dank u Catherine."
Valérie Janssens
De benoeming van Valérie Janssens tot 'Development Director' maakt deel uit van de ontwikkelingsstrategie van RMB,dat zijn businessmodel 2021-2022 wil aanpassen. Als juriste van opleiding (UCL) en met een diploma 'Executive Master Marketing & Advertising' (Solvay Brussels School) op zak, gaat Valérie in 2010 aan de slag bij RMB als 'Director CRM & E-Communication'. Vervolgens beheert ze als 'Project Manager & PMO' de diverse grote digitale projecten van de regie: implementatie van programmatic video buying, digital audio, addressable TV, enz. Sinds 2019 is Valérie 'Head of Digital Transformation', de spil van het transformatieplan van RMB.
Vanaf 1 januari 2021 zal Valérie als development director de digitale transformatie van het bedrijf verder in goede banen leiden. Daartoe beheert ze volgende dossiers:
- aanpassing van de ERP (Enterprise Resource Planning) om de nieuwe realiteit van lineaire en niet-lineaire contexten te integreren in een crossmediale aanpak.
- ontwikkeling van een modern dataplatform om datalogica in alle bedrijfsprocessen te introduceren.
- implementatie van andere samenwerkingstools, technologische of mediapartnerships, en al dan niet kapitaalgerelateerde toenaderingen tot nieuwe samenwerkingspartners.
- relatie met bestaande mediapartners van de regie voor strategische en technologische dossiers.
Yves Gérard, CEO van RMB licht toe dat de toetreding van Valérie tot het directiecomitéeen bijkomende troef is voor de toekomst van RMB: "Valérie heeft het ideale profiel voor een functie met meerdere beheerstaken, die trouwens strategisch zijn voor het bedrijf. Dankzij haar opleiding en multidisciplinair parcours in de media- en telecomwereld ontwikkelde ze de perfecte kennis en 360° visie van de uitdagingen, behoeften, sterktes en zwaktes van RMB. Ik kijk ernaar uit Valérie in haar nieuwe functie van 'Development Director' te kunnen verwelkomen in het management van RMB. Valérie's bijdrage tot het collectieve werk van het directiecomité om onze transformatie in goede banen te leiden, zal de ontwikkeling van het bedrijf op dit cruciale moment nog relevanter maken".
(*) Het directiecomité van RMB is samengesteld uit: Yves Gérard (CEO), Massimo Papa (Deputy General Director), Grégory Vandenschrick (Sales Director), Aurélie Clément (Trading & Revenue Director), Sandrine Penninckx (Marketing & Communication Director), Patricia Brijnaert (Finance & Administration Director), Alain leroy (IT Director). Catherine Servaes (Development & Partnerships Director) blijft actief in het directiecomité tot 31 maart en Valérie Janssens (Development Director) wordt lid op 1 januari 2021.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]