Robbe Libbrecht versterkt Think BBDO

News / People

Robbe Libbrecht versterkt het team van Think BBDO, het gespecialiseerde merkadviesbureau van BBDO in België. Als merk-en communicatieadviseur zorgt hij voor extra expertise in corporate branding, public relations en corporate communicatie. Volgens Fons Van Dyck, die aan het hoofd staat van Think BBDO, zullen merken meer dan ooit moeten investeren in hun reputatie onder stakeholders en influencers, ondermeer inzake duurzaamheid en purpose. “Merken moeten bewegingen worden en hun maatschappelijk voetafdruk beter communiceren. Het gaat finaal om een ‘licence to operate’.”

Libbrecht zet voluit zijn schouders onder deze ambitie van Think BBDO. Hij startte zijn carrière in 2014 bij studie- en adviesbureau Arcadis. Na er eerst B2B marktonderzoek te hebben verricht, richtte hij zijn pijlen op het uitrollen van een nieuwe marketing- en communicatiestrategie. In 2017 zette hij bij FINN de stap naar de agency-wereld, om zich verder te specialiseren in public relations en corporate communicatie. De ervaring die hij daar verworf in strategisch en tactisch denken over vraagstukken in communicatie, crisismanagement, lobbying en mediarelaties, wendt hij nu aan als consultant bij Think BBDO.

Libbrecht behaalde een  een masterdiploma in marketing management aan de Vlerick Business School en een masterdiploma in Taal- en Letterkunde (Frans) aan de Universiteit Gent.