Rocket, een nieuw videoproductiehuis, is officieel gelanceerd

Crea / News

Met Rocket heeft de reclame- en communicatiewereld er een nieuw videoproductiehuis bij. Het team van Rocket bestaat uit drie experten in hun eigen vakgebied: Renaat Delporte, Maarten Verstraete en Ruben Royaert. Renaat verdiende zijn strepen onder meer in een reclamebureau als accountmanager voor VTM, Jules Destrooper, Mercy Ships, Stad Roeselare en Veritas. Maarten Verstraete organiseerde producties voor merken als Infrabel, Foodbag en Rode Neuzen Dag. En Ruben Royaert maakt de – tromgeroffel – drietrapsRocket volledig. Hij deed al camerawerk voor Wat Als, Hoe Zal Ik Het Zeggen? en Het Huis. Hij neemt de creatieve lead en een deel van het camerawerk op zich.

“Rocket wil het verschil maken door te focussen op menselijkheid,” legt Renaat Delporte uit. “We noemen onze manier van werken graag 'informeel professioneel'. We leveren professionele producties af op een zeer hoog niveau. Tegelijk vinden we dat de relatie met iedereen waarmee én waarvoor we werken van datzelfde niveau moet zijn. De balans tussen hard werk en plezier is cruciaal voor ons. We zijn niet bang om de handen uit de mouwen te steken, maar willen ook een vertrouwensband smeden met onze klanten en leveranciers.”

Het productiehuis realiseerde zijn eerste wapenfeit met een employer branding campagne voor communicatiebureau Duke & Grace. De campagne toont hoe de mensen van ZORG, de koepel boven de ziekenhuizen van Ronse en Zottegem, hun werk met passie en toewijding uitvoeren. “Dit project sluit perfect aan bij het DNA van Rocket. Al van bij de eerste ontmoeting voelde je de overgave waarmee de mensen van ZORG iedere dag aan de slag gaan”, legt Maarten Verstraete uit. “Om de authenticiteit en de fragiliteit van hun metier te benadrukken, werkten we met een combinatie van digitale en 16mm-film. Dit brengt je op een intieme manier dichter bij de medewerkers van ZORG.Het maakt de spot net dat tikkeltje ruwer en warmer.”

Je kan de ZORG-spots en het portfolio van de Rocketeers zien op wearerocket.be. “Een site om goed in de gaten te houden,” volgens Ruben. “Er is nog heel veel plaats voor tof nieuw werk!”