Op dinsdag 7 mei 2019 werd de aftrap gegeven van de vierde Rode Neuzen Dag. Waar de vorige jaren de focus lag op het mentaal welzijn van jongeren, verruimt de goeddoelactie van VTM, Qmusic en Belfius dit jaar naar het mentaal, fysiek en sociaal weerbaarder maken van jongeren in Vlaanderen. Dit werd verteld op het eerste Rode Neuzen Lab dat vandaag voor scholen werd georganiseerd.
Dat het nodig is, blijkt uit nieuw onderzoek dat iVOX organiseerde in april 2019 in opdracht van Rode Neuzen Dag. De helft van de Vlaamse jongeren (49%) geeft aan dat ze zich mentaal beter voelen als ze zich fysiek sterker en gezonder zouden voelen. Jongeren wijzen vooral sociale en fysieke onzekerheden aan als oorzaak van hun mentale problemen. Voor 4 op de 10 jongeren (38%) zijn dat problemen in de vriendenkring; voor 35% is dat onzekerheid over hun uiterlijk en bij 1 op de 4 jongeren (26%) is dat door druk van sociale media.
De helft van de jongeren (51%) geeft aan het ongezond te vinden dat ze zo veel op hun gsm zitten. 3 op 10 (28%) van de 10-18 jarigen, de drukste smartphone-gebruikers, vinden het een goed idee om smartphones op school te verbieden.
De goeddoelactie zet dit jaar nog meer in op scholen en wil van zoveel mogelijk scholen in Vlaanderen een Rode Neuzen School maken. Ook heel Vlaanderen wordt opgeroepen om acties te organiseren. Als hoogtepunt wordt op vrijdag 29 november 2019 met heel Vlaanderen Rode Neuzen Dag gevierd.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]