Rodenbach trakteert zichzelf op een Red Tripel

Marketing / News

Brouwerij Rodenbach is 200 jaar jong. Dit jubileum viert de brouwerij met de lancering van Rodenbach Red Tripel. Rodenbach is uitgegroeid tot dé wereldreferentie in Vlaams roodbruin bier. Daar is de unieke smaak verkregen door rijping op een van de 294 legendarische eikenhouten foeders niet vreemd aan. Anno 2021 is Rodenbach springlevend, de brouw- en keldermeesters verenigen traditie & knowhow in innovatie. Ook nu bij de lancering van Rodenbach Red Tripel, het jubileumbier dat naar aanleiding van de 200ste verjaardag werd gecreëerd. Biergastronomie-expert Wim Swinnen bestempelt Rodenbach Red Tripel als een bekroning van 200 jaar West-Vlaamse brouwkunst: ““Rodenbach Red Tripel is een unicum in de biergeschiedenis! In het glas fonkelt een helder koperkleurig bier onder een fraaie ivoorkleurige en fijnmazige schuimkraag. Het verleidelijke boeket is fruitig en complex, met hints van abrikoos, karamel, gebak en witte bourgogne. De aanzet is fris tintelend en evolueert naar een ronde, mondvullende en lange finale, waarbij impressies van rijpe ananas, citrus en carré confiture de show stelen, met op de achtergrond nog een vleugje zoethout en vanille. De zoetzure tripel drinkt verrassend goed weg, bekoort vanaf de eerste slok en blijft boeien tot de laatste.”

Opvallend: Rodenbach Red Tripel zal in Belgische supermarkten, exclusief verkocht worden bij Colruyt Laagste Prijzen en Spar Colruyt Group. Daarnaast bieden ook horecazaken en gespecialiseerde bierhandels het jubileumbier aan.