Voor het tweede jaar op rij werkt tennislegende Roger Federer samen met Switzerland Tourism (ST) aan een campagne getiteld “Falling for autumn” om de schoonheid van de Zwitserse herfst te promoten. In een video, opgenomen in het hart van de Zwitserse bergen, wordt Federer vergezeld door de Deense acteur Mads Mikkelsen. Mikkelsen, die gepassioneerd is door de herfst, speelt scènes waarin hij knuffelt met en klimmen in een dennenboom, hij één wordt met de gevallen bladeren en yoga beoefent bij een meer.
De samenwerking is ST's grootste herfstcampagne ooit. Die humoristische campagne is gericht op de Europese markten en belicht de vele facetten van Zwitserland in deze tijd van het jaar. Op ST is een pagina gewijd aan herfstactiviteiten, zodat bezoekers een seizoen kunnen ontdekken dat vaak over het hoofd wordt gezien.
ST wil een betere spreiding van bezoekers over het hele jaar stimuleren door de herfst te positioneren als een must-see seizoen. Met langere dagen dan in 1970 biedt Zwitserland een breed scala aan vrijetijdsactiviteiten voor iedereen.
- Levende tradities: de nacht van de vogelverschrikkers in Morges, het kastanjefeest in Ticino of de desalpe processies in de Alpen.
- Gastronomie en wijntoerisme: druivenoogst, jacht en de smaken van de herfst langs de wijnroute van Oost-Zwitserland, of fondue proeven tijdens een cruise op het Vierwoudstedenmeer.
- Wandelen en fietsen: door de bossen en wijngaarden van Zwitserland, met fietsvriendelijke infrastructuur.
En als het slecht weer is, zijn alternatieven zoals kuuroorden, musea en hotels perfect om van Zwitserland te genieten.
Sinds 2022 werkt ST samen met het brandingbureau WIRZ Group. Samen hebben ze “My Swissstainability Journey” geproduceerd, een documentairecampagne tegen massatoerisme en “The Grand Train Tour of Switzerland: The ride of a lifetime” met Roger Federer en Trevor Noah. Voor de najaarscampagne 2024 gebruiken ST en WIRZ dezelfde codes achter de schermen om de schoonheid van de Zwitserse natuur met bijna fanatiek enthousiasme te delen.
“Deze samenwerking met Roger Federer en Mads Mikkelsen weerspiegelt perfect onze visie op de herfst in Zwitserland: een seizoen dat natuur, elegantie en traditie combineert,” legt André Hefti, marketingdirecteur van ST, uit. Hij hoopt dat deze campagne zal helpen om de herfst populair te maken als een belangrijk seizoen in Zwitserland, waarin natuur, elegantie en traditie worden gecombineerd. Dankzij de betrokkenheid van Federer en Mikkelsen wil ST een blijvende indruk achterlaten en de aantrekkingskracht van deze periode voor internationale reizigers versterken.
Credits:
Agence : WIRZ Group
Client : Schweiz Tourismus/Suisse Tourisme
Photos : ©Suisse Tourisme / Dominik Baur
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]