Stel: je maakt de enige kaas in België met een AOP (Appellation d'Origine Protégée). Je weet dat je kaas een ronde smaak en een vierkante vorm heeft. Maar… Je hebt al jaren geen reclame gemaakt in Vlaanderen. En nog erger: ze drijven daar graag de spot met alles wat uit Wallonië komt. Of zoiets. Wat doe je dan? Je roept er een copywriter bij. En een stemacteur die alles uit de kast haalt. Dat deed Kaas van Herve (Herve Société). Het resultaat zijn drie spots die te horen zijn op Radio 2 en Nostalgie. Die spotjes vergroten clichématige vooroordelen over Walen uit, maar wijzen er toch fijntjes op dat die landgenoten ook hun charmante kanten hebben. Bijvoorbeeld als het over Kaas van Herve gaat: ze laten hem héél lang rijpen … en juist daardoor smaakt die kaas zo lekker.
Credits
Klant: Francis Bebronne (Herve Société)
Bureau: Lielens
Account: Anne Puissant
Studio: Musicom
Stem: Herbert Flack
Copywriter: Erik Dams
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]