Rossel, de nieuwsmediagroep in Franstalig België, neemt het dagblad Paris-Normandie over, de krant in Hoog-Normandië die de departementen van de Seine Maritime en de Eure behandelt en waarvan de belangrijkste steden Rouen, Le Havre en Evreux zijn.
Deze overname vormt een aanvulling op de aanwezigheid van de groep in het noorden, oosten en westen van Parijs. Rossel-La Voix, de belangrijkste dochteronderneming van Rossel in Frankrijk, is de derde grootste speler in de regionale dagbladpers (PQR). Met een dagelijkse oplage van meer dan 400.000 kranten en met een maandelijks digitaal bereik van meer dan 45 miljoen bezoekers heeft de groep zich ook gediversifieerd in radio, regionale televisie en evenementen. Daarnaast heeft de groep ook een aanzienlijk aandeel in 20 Minutes, Psychologies Magazine en Digiteka.
Paris-Normandie zal van de tools van de groep kunnen genieten, met name haar digitale platform, haar opleidingscatalogus via Rossel Campus en een herziening van het distributieproces. Het doel is om de lokale wortels verder te versterken en de distributie en het publiek te verbreden door te profiteren van de digitale transformatie van het bedrijf.
Bernard Marchant, CEO van Rossel, verheugt zich over deze operatie: “Onze ambitie is om de positie van Paris-Normandie als eerste nieuwsmedia in Hoog-Normandië te versterken. Het bedrijf zal snel op de been worden geholpen om er een partner en motor van ontwikkeling in zijn regio te maken.” De overname heeft ook tot doel de samenhang en de macht van de regionale dagbladpers, de belangrijkste nieuwsmedia in Frankrijk, te versterken.