Roularta Advertising kijkt vooruit met een nieuwe commerciële structuur 

News / People

Roularta Advertising, de nationale advertentieregie van de Roularta Media Group, heeft haar structuur aangepast. Dat deed Roularta Advertising naar verluidt om beter in te spelen op de behoeften van de snel evoluerende advertentiemarkt.  

"Met die hernieuwde structuur kunnen we niet alleen beter inspelen op de eisen van de markt, maar ook investeren in innovaties die onze groei op lange termijn stimuleren," verklaart Philippe Belpaire, general manager van Roularta Advertising

In het komende jaar zal Roularta Advertising zijn expertise op het gebied van native advertising verder uitbreiden en die ten dienste stellen van zijn adverteerders. De Brand Studio nam afscheid van Emelie Sannen die sinds begin 2024 aan de slag is als event & marketing executive bij Roularta Healthcare. 

Binnen de salesorganisatie zijn er enkele verschuivingen. Eva Polak sluit zich aan bij het team als media-expert voor de sector fashion & accessoires na bijna zeven jaar expertise in het leadgeneratieteam. Haar voormalige rol wordt overgenomen door Caroline Blommaert, die een tandem zal vormen met Finn Van Deuren als leadgen expert, rapporterend aan Lara Chammah. Chantal Smet wordt de nieuwe media-expert voor de sectoren healthcare en NGO, terwijl Steven Grumiau naast zijn huidige rol als media-expert IT ook de verantwoordelijkheid voor de sector multimedia op zich neemt. Alle media-experts rapporteren aan Mireille De Braekeleer, de sales director. 

Alle salessupport en backoffice-ondersteuning wordt gecentraliseerd in een team onder leiding van Sandra Seghers, die het team van alle adopsexperts en accountassistenten aanstuurt. 

Binnen het team van strategy & innovatie, onder leiding van Mark Daemen, neemt Joris De Ryck een nieuwe rol op zich als head of ad tech, met een focus op digitale versnelling. Een nieuwe collega wordt gezocht voor de huidige rol van productmanager binnen het team van Els Michiels (product management, insights & communicatie). Het bedrijf neemt afscheid van Olivier Dequinnemaere, die de rol van research manager vervulde. 

De veranderingen hebben tot gevolg dat Emelie Sannen, Betty Osaer en Olivier Dequinnemaere de regie verlaten.