Wat ligt er op uw leestafel?

Media / News / Research

ipsosRoularta Media en Trustmedia maakten de resultaten bekend van een Decision Makers Survey, gevoerd door Ipsos Connect. Deze studie deed onderzoek bij decision makers uit diverse sectoren over het gebruik van professionele informatie.

Uit de studie blijkt dat decision makers enorm veel media gebruiken in hun professionele context. Websites worden het meest geraadpleegd, gevolgd door print (73%). In grotere bedrijven met meer dan 100 werknemers loopt dat zelfs op tot 80%.

Verder toont de studie ook aan dat nationale bedrijven in de beste positie staan om Belgische decision makers te bereiken. Zo consumeerde 88% van de Belgische decision makers in de voorbije maanden op zijn minst één Belgisch merk, terwijl internationale handelsmerken slechts 40% van die decision makers bereikten. Wanneer de focus gelegd wordt op consumptie, consumeerde nog steeds 3 op 4 decision makers op zijn minst één Belgisch merk. Bij internationale handelsmerken was dat slechts 33%. 76% van de decision makers gebruikte dan weer nationale business media, waarvan 71% het nuttig vond.

Duplicatie tussen de merken van Roularta en Mediafin is beperkt en beiden trekken ze hun eigen specifieke doelgroepen aan. De merken van Roularta sluiten het best aan bij decision makers van bedrijven met minder dan 100 werknemers, en die van Mediafin bij bedrijven met meer dan 100 werknemers.

Ten slotte blijkt uit de studie ook dat maximum 12% van de decision makers die nationale media gebruiken zowel print- of televisie informatie als de website raadplegen.