Roularta maakt abonnementen future-proof

Roularta

Media / News

RoulartaDe kwaliteit van de doelgroepen, die de media van Roularta Media Group (RMG) bereiken, is rechtstreeks gelinkt aan het feit dat 80 tot 90% van de oplage (naargelang het magazine) voor abonnees bestemd is. De groep bouwt hierop verder en zet de nieuwste digitale tools in om de abonnementenaanpak verder uit te bouwen. Zo heeft RMG haar online abonnementenservice een grondige facelift gegeven. Abonnementen.be, promotie.abonnementen.be en de Franstalige tegenhanger abonnements.be en promotion.abonnements.be zijn nu volwaardige webshops, gestoeld op het Magento Enterprise-platform, ontwikkeld door Studio Emma.

Met deze innovatieve digitale aanpak werden een aantal cruciale doelstellingen gehaald die de kwaliteit van het bereik van de RMG-media blijvend garanderen: Vooreerst een verhoogde gebruiksvriendelijkheid, met een betere look & feel en responsive design (met de mogelijkheid om met registratiegegevens in te loggen en na aankoop van het abonnement, via deze registratie, onmiddellijk het magazine digitaal te lezen). Daarnaast zet de nieuwe aanpak in op flexibiliteit (De nieuwe site biedt extra flexibiliteit waardoor de afdeling Direct Marketing gerichte en dus rendabele campagnes snel kan opzetten met een hogere conversie als resultaat), eddiciëntie (Een volledige 2-way integratie tussen de websites en het backoffice abonnementensysteem van Roularta.  Centraal beheer en opvolging van de abonnementsaanbiedingen voor alle wervingskanalen) en een verhoogde klantenservice door verdere uitbouw van het “self-service” portaal voor abonnees.

Om de ‘customer journey’ nog verder uit te diepen en de klant in de toekomst nog beter te dienen, werd een webtracking opgezet met Google Analytics ECommerce en Selligent Behaviour Targeting. In de volgende fasen worden de webshops verder ontwikkeld en worden er additionele webshops gelanceerd op basis van dezelfde Magento Enterprise-versie.