Royal Air Force en Engine laten geen ruimte voor clichés

Crea / News

No room for clichésVrouwen moeten getypeerd worden met acties, niet met clichés, vinden ze bij de Royal Air Force. En dus klopte de luchtmacht van het Verenigd Koninkrijk aan bij creatief bureau Engine. Die maakten een campagne die parallellen trekt tussen de cliché reclamecampagnes over vrouwen en de realiteit van het leven van vrouwelijke rekruten. ‘No room for clichés’ won reeds Channel 4's jaarlijkse Diversity in Advertising award, die dit jaar de focus legde op het portretteren van vrouwen. 

Credits:
Client: Royal Air Force
Agency: Engine
Chief creative officer: Billy Faithfull
Creative director: Christopher Ringsell
Creative: Olly Courtney
Agency producer: Nosisa Majuqwana
Account handling: Joe Bowen-Hall, Richard Williams, Louise Hayward
Strategy: Ronaldo Pegoraro, Georgina Murray-Burton, John Crowther, Matt Rhodes
Media agency: Manning Gottlieb OMD
Production company: Rattling Stick
Director: Sara Dunlop
Producer: Tess Mitchell
DoP: Nanu Segal
Editor: Bill Smedley, Work Post
Sound design: Aaron Taffel, Grand Central Recording Studio
Post-production: Absolute Post
RAF recruitment marketing: Paul Harris, Rebekah Selman, Simon Briggs
Post-production company: Absolute Post
Executive producer: Sally Heath
Post production producer: Geri Krasteva
Creative partner: Phil Oldham
Grade: Matt Turner
2D lead: Lora Nikolaeva
2D assist: Jack Kennedy, Elliot Platt, Otis Guinness-Walker