Ryan Reynolds-buddy David Griner (Creative Ladder) juryvoorzitter Epica

De voormalige International Editor van Adweek, David Griner, is dit jaar de voorzitter van de Epica Awards 2022 persjury. Creative Ladder biedt studenten een outreach- en leiderschapstraining om creatieve carrières toegankelijker te maken voor mensen met alle achtergronden. David richtte de organisatie op samen met acteur Ryan Reynolds en Dionna Dorsey Calloway, oprichter van modemerk District of Clothing en nu ook CEO van Creative Ladder.
In veel opzichten is David de ideale juryvoorzitter van de Epica Awards, omdat hij een lange ervaring heeft in zowel de journalistiek als de reclamewereld. Na een periode bij een krant in Californië ontdekte hij in 2006 door omstandigheden de reclamewereld. "Ik verloor mijn baan bij de krant, en omdat ik het me niet kon veroorloven in Noord-Californië te blijven zonder inkomen, kwam ik terug naar huis, naar Alabama. Tegen die tijd had ik er geen vertrouwen in dat kranten mijn toekomst waren - maar ik had nog steeds een passie voor journalistiek." Een vriend raadde reclametekstschrijverij aan als back-up, dus David solliciteerde naar een baan als junior tekstschrijver - ook al had hij nul ervaring en wist hij niets van reclame. "Mijn sollicitatiebrief was een memo aan mijn baas, gedateerd een jaar in de toekomst, waarin ik alles vertelde wat we in mijn eerste jaar samen hadden bereikt." Het stond vol met "domme grappen", maar ook met verwijzingen naar de klanten van het bureau. Het resultaat was dat hij ging werken voor het in Alabama gevestigde bureau Luckie & Company (dat nog steeds actief is), verwikkeld raakte in de sociale media in de kinderschoenen en opklom van copywriter tot directeur digitale inhoud. Al vroeg in zijn nieuwe carrière ontdekte hij het tijdschrift Adweek. Hij werkte zeven jaar als freelancer voor het tijdschrift terwijl hij nog aan een bureau verbonden was, en kwam er in 2014 fulltime bij. Hij stopte pas deze zomer toen hij aan zijn nieuwe avontuur bij Creative Ladder begon. Hoe komt het dat een journalist uiteindelijk een non-profit begint met een Hollywoodster? "Elke journalist beseft dat een van de grootste voordelen van ons werk is dat we in contact komen met mensen die we in ons normale leven nooit zouden ontmoeten." Aangezien Ryan Reynolds een acteur is die ook graag advertenties maakt via het bureau dat hij heeft opgericht, Maximum Effort, was het onvermijdelijk dat hun paden elkaar zouden kruisen. "Ik heb hem een paar keer geïnterviewd en ik bewonderde zijn intellect en passie. Ik denk dat veel beroemdheden reclame maken omdat het geld oplevert of omdat ze het cool vinden om te doen. Ryan zit in de reclame omdat hij een passie heeft voor verhalen vertellen - en hij ziet veel mogelijkheden om datgene waar hij van houdt in Hollywood naar de marketingwereld te brengen."
Inschrijven voor de Epica Awards?
Normale inschrijvingsperiode: van 1 september tot 8 oktober
Stemperiode: 28 oktober tot 20 november
Shortlist: 24 november
Ceremonie: 9 december
Meer details over de inschrijvingsprocedure vindt u hier.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]