Salesforce gaat in zee met Maersk Line


Innovation / Marketing / News

Maersk LineSalesforce mag het dienstenpakket voor Maersk Line uitbreiden met Salesforce Marketing Cloud, Einstein Analytics en Community Cloud. Maersk Line is gespecialiseerd op het gebied van transport en logistiek en heeft een vloot van ruim 600 schepen die jaarlijks gezamenlijk meer dan twaalf miljoen containers vervoeren.

« In de complexe en snelle wereld van wereldwijde transport en logistiek hangt je succes af van in hoeverre je in staat bent om elke keer weer aan de wensen en verwachtingen van de klant te voldoen, » aldus Steen Erik Larsen, senior director IT bij Maersk Line A/S. « Met Salesforce brengen we de gehele customer journey - van lead naar prospect tot klant - samen op één platform. De toevoeging van analytics geeft ons beter inzicht waardoor we tegemoet kunnen komen aan de constant veranderende wensen van de klant. »

« De logistiek van scheepstransporten is ontzettend complex, » stelt Cindy Bolt, senior vice president, Salesforce Industries, Manufacturing en Consumer Goods. « En het vermogen om wereldwijd naadloze klantervaringen aan te bieden is minstens zo complex. Maersk Line gaat deze uitdaging aan door haar sales, klantenservice en marketing op het Salesforce-platform te verenigen. Dit zal leiden tot meer gepersonaliseerde, één-op-één ervaringen in elke fase van de salescyclus. »